דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מאה פעם תחשוב, פעם אחת תעשה

מאה פעם תחשוב, פעם אחת תעשה

שאלה: ובכל זאת בני האדם כל הזמן חוזרים לאותה השאלה: מה צריך לעשות באופן מעשי?

תשובתי: אם הכוונה היא לפעולה פשוטה וקלת דעת, אז כמה שאתה עושה פחות זה יותר טוב, פחות תקלקל. אם אתה יודע לעבוד רק עם הידיים ללא הראש, אז עדיף לא לעשות שום דבר בכלל, וכך גם כתוב: "שב ואל תעשה עדיף".

קודם כל, אנחנו צריכים לעשות בירורים במחשבה. זה מתייחס במיוחד לאלה שעוסקים בחכמת הקבלה בצורה רצינית וחייבים להפוך למורים שלה עבור כל שאר האנושות, כחברה לחינוך והשכלה המוציאה את כל סוגי המדיה ומפיצה ידע על השיטה. כאן כבר פשוט חייבים לעשות פחות פעולות ויותר בירורים.

אך זה מתייחס גם כלפי כל האנושות. כל אחד חייב להשפיע על עצמו, על הרצון שלו. ולכן, קודם כל אני צריך לחשוב אילו פעולות פנימיות וחיצוניות יכולות לשנות את הרצון שלי כדי שאני ארצה להעלות מ"ן, בקשה לתיקון. בכך למעשה מסתיימות הפעולות שלי, אני צריך רק לבקש, להרגיש נחיצות להשתנות, להפוך להיות משפיע כמו הבורא, לצאת מעצמי החוצה, וכל זה כדי לגרום לו נחת רוח.

אז כיצד עליי להשיג זאת? – אם לשם כך נחוצות איזה שהן פעולות חיצוניות, אז אני אבצע אותן. אך בעקרון זה דורש פעולות פנימיות. כל אדם יכול בעזרת כל סוגי המדיה: סרטים, מוזיקה, תיאטרון, להשפיע על עצמו כדי לרצות בתוך עצמו כאלו שינויים. כי הרי כל אדם חי בתוך הרצונות שלו. ואנחנו צריכים לחשוב כיצד להזמין בתוכנו רצונות להשתנות לכיוון ההשפעה!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 29.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest