זה לא סתם משחק

הבורא מסתיר את עצמו מאיתנו, כי הרי אחרת אנחנו אף פעם לא היינו יוצאים מהאגואיזם שלנו. היינו מתגאים בקשר שלנו איתו בצורה אגואיסטית טהורה. לכן הוא נתן לנו את כל העולם הזה במקומו.

הבורא אומר לאדם: "תלמד לאהוב אותם וזה יסמל שאתה אוהב אותי! ואז אנחנו נתחבר ויהיה לנו טוב ביחד!. כי הרי אני נצחי ומושלם, אינך יכול לבוא אליי היום עם מצב רוח אחד ולמחרת עם אחר. אני הוא חוק ההשפעה המוחלטת, והיום אינך תואם לחוק הזה. לכן אין לך אפשרות להתקרב אליי, איננו יכולים להיות ביחד! אך בינתיים תשׂחק בעולם הזה. אני סידרתי כך שיהיה נדמה לך, כאילו שבני אדם משתנים, וכאילו אתה משתנה. אני נותן לך חברים שמשתוקקים לאותו הדבר ורוצים להגיע אליי. זהו רק משׂחק, אך הם יכולים לעורר בך רצון אליי. אתה תשׂחק איתם והם איתך, ואם אתה תארגן אותם כך שהם יחפשׂו אותי, זה יסמל שאתה בעצמך בדרך אליי. תתחיל לתקן את הקשר עם האחרים ולהשׂיג את אהבת הזולת ואז פתאום תגלה, שזה אותו הדבר כמו לאהוב את הבורא. אינני יכול בעצמי לשחק איתך במצבך כיום. אך סידרתי לך עולם שלם בדרגתך! הכול רק לשם כך!".

אם אני תופס את העולם בצורה כזאת, אז כל העולם הזה הופך עבורי לאמצעי להשׂגת הבורא! אחרת, איך שלא אתייחס לעולם, הוא ייהפך לרע יותר ויותר. הוא בכל זאת ינסה לעורר אותי לכיוון הבורא. אך במקום שיהיה חבר שלי וילך יחד איתי אל הבורא, הוא יתחיל לפעול נגדי. כי הרי הוא יהיה חייב לגלות לי, עד כמה שאיני מחובר עם הבורא ואיני רוצה ולהשתמש בעולם הזה לשם כך. החיים יכו בי כדי לנער אותי ולומר לי: "אז מה אתה עושה?! תתחיל להשתמש בי בצורה נכונה!". לכן אנחנו רואים, שכל הניסיונות לתקן את העולם הזה ברמה הגשמית, גורמים רק ליותר רע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם נברא לעזרתי
חוקי המשחק המתוחכם
בשביל מה לנו כל האנושות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest