דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / זה לא ניסוי על עכברי מעבדה!

זה לא ניסוי על עכברי מעבדה!

שאלה: מדוע ישנם מדענים רציניים שסבורים שהמשבר עוד מעט יסתיים, שהאבטלה תפחת, והכלכלה במדינות אירופה תצמח? האם הם אינם רואים את כל חומרת המצב?

תשובתי: המדענים האלה הם אנשים חכמים, בעלי ידע ומתמצאים בתחום המדע שלהם. אבל הבעיה היא שכל המדע שלנו מדבר על חוקים שכבר התגלו בעולם, ולא על אלה שעתידים להתגלות.

ואם החוקים החדשים האלה שמתגלים עכשיו נמצאים במימד אחר ביחס למה שהיה קודם, אז אף פרופסור לא יכול לומר עליהם שום דבר.

כולנו אגואיסטים. התרגלנו לחיים כאלה, למדנו אותם, ואותם אנחנו מבינים וחוקרים. בתחום הזה קיימת החברה האנושית, ובה עובדים כל המדענים, הסוציולוגים והפסיכולוגים.

זהו מימד אחד משותף לכולנו וכולנו נמצאים בתוכו. ואנחנו לומדים אותו כאילו אנחנו עורכים מחקרי מעבדה, בתנאים מיוחדים, כמו בחממה: לוקחים כל מיני מדידות וקריאות ומוציאים חוקים.

על בסיס החוקים האלה אנחנו יכולים לאחר מכן להסיק מסקנות, אבל בתנאי שהחממה הזאת נשארת ונשמרים בה אותם התנאים. שום דבר לא משתנה. ובמקרה כזה אותם פרופסורים יכולים להיות צודקים, אם כי שגם זאת שאלה, מפני שקיימים מדענים רבים אחרים שאומרים בדיוק את ההיפך.

אבל העניין הוא שהתנאים היום משתנים לראשונה בהיסטוריה! והמדענים בינתיים אינם מבינים שמתרחש שינוי. ואני כבר רואה את זה מתוך העולם הרוחני. אבל איך אפשר להוכיח את זה לאדם? ולכן המקובלים כל הזמן שתקו.

עוד לפני מאה שנה בעל הסולם החל לדבר על המשבר, על כך שאנחנו משפחה אחת, על הסכנה של מלחמת האטום. אבל אף אחד לא רצה להקשיב, ולכן כינו אותו קומוניסט ומיסטיקאי.

אבל היום כבר יש אפשרות להתחיל לדבר. אם כי עדיין ישנם המון מדענים שלא רואים את המשבר, עד שהמשבר הזה לא ייפול עליהם במלוא עוצמתו.

אבל אני לא רוצה שהוא ייפול עליהם כך. אנחנו רואים שאין ברירה וצריך להסביר. הרי המדען חוקר את החיים האמיתיים, הוא חוקר אותנו! ואנחנו לא יכולים להמתין עד שנתחיל למות מרעב ונרוקן את כל כדור הארץ, כשמיליוני מובטלים ייצאו לרחובות, כדי שאותו מדען יתפקח ויאמר: "אהה, מסתבר שקיימת מגמה אחרת…", ויתחיל לחקור אותה.

אני לא רוצה שהוא יחקור את החוקים החדשים האלה עליי, כדי שהוא אחר כך יוכל לספר עליהם ולקבל פרס נובל על חשבוני. לכן קיבלנו רשות מלמעלה לגלות מראש את הידע הזה, לפני שהניסוי הזה ייערך על בני אדם חיים.

לכן אני יכול להצהיר שאני לא מסכים עם דעתו של מדען כזה, עם כל הכבוד וההערכה שיש לי כלפי המדע המודרני. ובאמת, בהתאם למה שהוא רואה בעיניים שלו, הוא צודק. אבל יש כאן עוד תהליך אחד שבינתיים אינו נראה לעין. והרבה מאוד אנשים לא יסכימו איתו, מפני שהם כבר רואים שקורה כאן משהו מוזר. ליתר ביטחון עדיף שנניח שהם צודקים.

הרי זה לא ניסוי על עכברי מעבדה, אלא על בני אדם חיים! אם ספרד תתפוצץ עכשיו, אז זה יתפשט מייד כמו שריפה לאיטליה, ליוון ולכל שאר אירופה…

אבל זה לא אומר שהמדענים אינם מבינים. הם עובדים עם מספרים, עם נתונים סטטיסטיים, חוקרים את העולם, את התהליכים, את התוצאות. ובהתאם למה שהם רואים, הם עדיין לא רואים כלום. ולכן הוא צודק, כי נאמר: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". אבל קיים עוד חכם אחד, שעיניו בראשו, שמסתכל למרחק רב ורואה את המצבים שנוצרים…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מבוא לספר הזוהר", 13.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה לצטט את המדענים?
העולם החדש דורש אדם חדש
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה

One comment

  1. רק על עצמי לשקר ידעתי…(זאת אולי כתבה שמאפיינת את האדם שנוח לו לחיות באשליות)
    "אנחנו מרמים את עצמנו הרבה יותר ממה שנדמה לנו. ההונאה העצמית הזאת סייעה לנו לשרוד ולהתפתח, אבל לפי אבי הביולוגיה האבולוציונית פרופ' רוברט טריברס, היא הגיעה לרמה שמסכנת את יציבות החברה והכלכלה. ככה זה כשכולם בטוחים שהם יותר חכמים מהשאר, ועושים יחד טעות שמחירה כבד!"
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3558367,00.html

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest