דף הבית / חינוך, ילדים / זהירות, ילדים!

זהירות, ילדים!

שאלה: בזמן האחרון גדל מספר הילדים שאינם מסוגלים לשתף פעולה בחברה. מדוע זה קורה וכיצד ניתן לעזור להם?

תשובתי: בתקופתנו מתגלות באנושות הרבה תופעות מוזרות ובלתי-מובנות. חכמת הקבלה נותנת לתופעות הללו הסבר כללי: אנחנו נמצאים בסופה של תקופת ההתפתחות האגואיסטית של האנושות ופוסעים לתוך תקופת התיקון שלה. התקופה הקודמת נמשכה 5771 שנים, מאדם הראשון ועד ימינו. התיקון מתבטא בכך שנפסיק להשתמש באגואיזם למשיכה, לספיגה, למילוי עצמי, לניצול בני אדם אחרים למען ההנאה האישית.

כשהרצון האגואיסטי מגיע לסוף ההתפתחות, הוא מתחיל להרגיש ריקנות וחוסר סיפוק. הוא אינו יכול להתפתח הלאה: לא בהתנהגות תקינה בחברה, לא בתחום המדע והתרבות, החינוך וההשכלה, היחסים במשפחה, בשום דבר. האנושות חווה משבר בכל שכבות החיים, מפני שכל החיים שלנו בנויים על הטבע האגואיסטי, שהתפתחותו הסתיימה. מכאן נובעות כל התופעות כגון חוסר-היכולת לשיתוף הדדי, אוטיזם וסטיות בהתנהגות. במקביל לכך, מתגלה לנו התפתחות הרפואה: בדורות הקודמים ילדים כאלה לא היו שורדים, אף אחד לא ידע כיצד להתעסק איתם.

ניתן לעזור לילדים כאלה רק על ידי התיקון הכללי של האגואיזם, מאחר ומדובר בחלק מהחברה שמקולקל ביחס לכל החברה. אם נתחיל לעסוק בתיקון ונגביר בחברה את הכוח החיובי של האהבה והשיתוף ההדדי, נוכל לרפא אותם. פתאום נראה שהם מתחילים להרגיש יותר, להגיב, להבין, פשוט לחיות. אנחנו נחיה אותם, אם באמצעות לימוד חכמת הקבלה נמשוך לעולמנו את הכוח הטוב הכללי ונשתדל להתייחס לכולם בצורה טובה. רק באופן כזה נוכל לנצח את כל הבעיות שקשורות למשבר הכללי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" מס' 187, 07.07.2010

ידיעות קודמות בנושא:
קשורים ברשת אחת
משרד החינוך, שמעת?
הטבע ההפוך של הילדים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/XkZHl

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest