דף הבית / חינוך, ילדים / זאת לא הרפורמה הנכונה, אדוני הנשיא!

זאת לא הרפורמה הנכונה, אדוני הנשיא!

מחקר: כיום בארצות הברית, אחד מכל חמישה תלמידי תיכון עוזב את בית הספר, כל תלמיד שני לא מצליח להתקבל למכללה. אובמה נרתם לעשות רפורמה במערכת החינוך, אולם הרפורמה נתקלה בהתנגדות מלמטה.

ואז הוחלט להתחיל את הרפורמה מהגיל הרך. אולם רק שלושה מתוך עשרה ילדים מגיעים לגן הילדים: ההורים אינם מסוגלים לשאת בתשלומים. אז אובמה הודיע, כי החינוך הטרום בית-ספרי צריך לכסות 100 אחוז מהילדים והקצה לכך 1.3 מיליארדי דולרים, ו- 75 מיליארדים למשך 10 שנים.

אולם השינויים המשמעותיים ביותר יחולו בבתי הספר התיכוניים עם ההטמעה של הסטנדרטים, אם כי 34 מתוך 50 מדינות מעריכות את הדרישות כגבוהות מדי. הרפורמה מבוססת כולה על הלימוד לקראת חבילת המבחנים ולא נשאר מקום ליצירתיות. למורים הרבה יותר נוח להעסיק את התלמידים בקורס אינטרנטי, ובזמן שהם רואים את הרצאות הווידיאו, לבדוק את המבחנים של אתמול.

אבל חינוך, זהו תהליך שמתרחש בקשר רגשי בין התלמיד למורה. הילדים זקוקים לתשומת לב אישית, למקצועות שונים אשר מפתחים את האונה הימנית והשמאלית של המוח במידה שווה, ולא רק למתמטיקה ומדעים. בית הספר המודרני מטמיע את האלגוריתמים הסטנדרטיים של הלמידה, אך אינו מספק את הסקרנות הטבועה בילדים הצעירים.

בנוסף לכך, הסטנדרטים שנכפים מלמעלה תלויים מעל המורים כמו חרב. הם כולם עוברים עכשיו הערכה מחדש: ועדות מיוחדות מנתחות כיצד תלמידיו של מורה זה או אחר מתמודדים עם התוכנית. ואם לא תהיה התקדמות בהשוואה לבדיקות של השנה שעברה, המורה לא יקבל רישיון לשנת הלימודים הבאה. ואם יש התקדמות, המורה יהיה זכאי לקבל בונוס.

התייחסותי: הכול מבוסס על השיטה הקפיטליסטית. הלמידה חייבת להיות לא פורמלית, היא חייבת לפתח רגשות, צריכים להיות הרבה דיונים, ביקורים במפעלים, מוזיאונים, בתי חולים, בנקים, ואז לקיים דיונים על מה שראינו ומה זה היה.

לארגן שיעורים בצורת תיאטרון: בנושא בית משפט, לשחק בכיתה ב"חיים בוגרים", וכן הלאה. וכל זה בזמן שיושבים במעגל, כולם יחד, עם המורה כשווה. וגם מדעי הטבע צריך ללמוד במעגל, בדיונים – בצורה כזאת כולם מבינים אותם ומתקרבים אליהם, ולא רק יחידים.

באופן כללי, צריך להכניס את החינוך וההשכלה האינטגרליים. אבל תחילה, צריך להכין לזה את המורים והמחנכים. במוקדם או במאוחר, אנחנו נצטרך להכניס את החינוך האינטגרלי, הרי ההתפתחות שלנו מקדמת אותנו אל העולם האינטגרלי. המדינה שתאמץ את השיטה הזאת תשאיר את כולם רחוק מאחור…

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
יתרון גדול עבור החברה שלנו
התועלת העצומה של הסיורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest