דף הבית / כלכלה / כסף / ועידת האו"ם בנושא האושר

ועידת האו"ם בנושא האושר

Laitman_2011-09-25_9108_w.jpg

האו"ם דיווח: ארה"ב הגיעה להתקדמות מדהימה, אך רמת האושר של אזרחיה, לפי הערכתם, נותרה ללא שינוי. לעומת זאת, חוסר הוודאות והדאגה של האוכלוסייה גוברים, חוסר השוויון החברתי והכלכלי אף הוא גדל, ורמת האמון החברתי והאמון בממשלה נמצאות בשיא השפל.

הנסיך צ'רלס ציין בדו"ח: "המציאות הקשה נובעת מכך, שכדור הארץ שלנו הגיע לנקודת המשבר. הזמן שנותר לנו הולך ונגמר. אנחנו עומדים בפני מצב שאפשר לתארו כ"סערה מושלמת" – שילוב של זיהום כדור הארץ עם צריכת יתר של משאבי הטבע המוגבלים, איום ממשי של שינוי האקלים הקטסטרופלי, רמה חסרת תקדים של החוב הפיננסי, וכן אוכלוסייה של 7 מיליארד שגדלה במהירות.

מזכיר האו"ם, באן קי מון, אמר בנאום הפתיחה: "התוצר הלאומי הגולמי (תל"ג) במשך זמן רב שימש כמדד הצמיחה של הכלכלה והפוליטיקה. עם זאת, הוא לא לוקח בחשבון את תופעות הלוואי החברתיות והאקולוגיות של ההתקדמות כביכול. אנחנו זקוקים לפרדיגמה הכלכלית החדשה שתכיר בשיווין של שלושת עמודי התווך של ההתמקדות היציבה: הרווחה החברתית, הכלכלית, והסביבתית הן בלתי נפרדות זו מזו. ביחד הן מהוות את האושר הגולמי העולמי.

התייחסותי: האושר נמדד ברמה סבירה של החיים החומריים והרוחניים, תחושת השוויון, הביטחון, וטוב הלב של החברה. אחד בלתי נפרד מהשני: ללא חינוך בלתי אפשרי להביא את האנשים לצורך לחיות את החיים ברמת צריכה סבירה ויחסים טובים. אנחנו נסבול עד שנחכים וניצור את מערכת החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
מהו האושר?
חוסר השוויון בהכנסות – בקשר הפוך עם האושר
שורש כל הצרות: חוסר השוויון בהכנסות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest