וימת מלך מצרים!

laitman_2010-12-14_9651_us.jpg

מתוך מאמר קנ"ט מספר "שמעתי": "ויהי בימים הרבים ההם, וימת מלך מצרים…" (שמות). כל הגדלות של האגו, כל החיים הגשמיים הטובים, הרצון של האדם להסתדר טוב יותר בהם, הכול נופל, קורס ומת. אז מה הוא יכול לעשות? זהו המצב שאותו עוברת עכשיו כל האנושות בכללות וכל אדם באופן פרטי. איננו יכולים כבר לעבוד לפי האגו הרגיל למען המטרות הגשמיות הרגילות.

ואז "ויאנחו בני ישראל מן העבודה", כלומר, אלה שמשתוקקים לרוחניות, אפילו שעדיין לא יודעים מהי, ואלה שכבר התקרבו אליה יותר ומבינים קצת שהרוחניות מסמלת השפעה ואהבה, מחוץ לאינטרסים האישיים שלהם. בכך שמתחילים לבדוק את מצבם, הם רואים שאינם מסוגלים להמשיך בצורה כזאת.

זוהי פירמידה שכוללת את כל הטווח: החל מאלה שפשוט לא מסוגלים להיות צרכנים ולשרת את האגו שלהם, ועד לאלה שכבר ביררו שהרוחניות מסמלת השפעה, במקום דאגה לעצמך. כל אחד תופס בה את מקומו וכל אחד "נאנח" בתוך הנקודה שלו מהעבודה האגואיסטית הזאת.

ישנם כאלה, שבהם התעוררה ה"נקודה שבלב", וישנם כאלה שסתם סובלים מבלי להבין ממה. כולם צועקים תחת העומס של מצבם, מבלי שידעו כיצד למלא את עצמם.

"ותעל שועתם אל אלקים מן העבודה", הם אינם צועקים סתם כך, אלא דווקא מהעבודה. מהניסיונות הלא מוצלחים למלא את האגו שלהם, או אלה שמתקדמים יותר, אבל עדיין אין בכוחם לעזוב את ההרגלים הישנים שלהם, לקבל על עצמם עול מלכות שמיים ולהתחיל לעבוד בהשפעה ובאהבה לזולת.

אבל למרות הכול, "וישמע אלוקים את נאקתם" וכו'. הבורא שומע כל אחד שמגיב על מה שהבורא עושה איתו. המערכת בנויה כך, שהעליון מתחשב בכל אחד בהתאם למדרגה שלו, אבל במיוחד באלה שמבינים שחייבים לכוון את עצמם באופן מעשי להשפעה ואהבה בקבוצה, ב"שבת אחים", בין המשתוקקים לבורא.

"זאת אומרת שכל כך היו סבלו יסורים, עד שאין באפשרות לנשוא אותם, וכל כך הפצירו בתפילה עד "ותעל שועתם אל אלקים"", עד כדי כך הם סבלו מהעבודה הזאת. אבל מצד שני, אנחנו רואים, "שהיו אומרים "מי יתן וכו', בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשובע". וכן אמרו, "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים…"". כלומר, נדמה להם שמקודם הכול היה בסדר.

לאדם יש בו זמנית שתי נקודות: אחת מהן גשמית והשנייה, כביכול, רוחנית. לכן הוא נמצא ביניהן, וככל שהן רחוקות אחת מהשנייה, כך יש לו יותר נפח, ידיעת המקום שלו ושל מה שהוא עושה.

מתוך שיעור על מאמר קנ"ט מספר "שמעתי", 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שכר טוב עבור העבודה במצרים
המרירות הבלתי נסבלת של העבדות
יוצאים ממצרים

ותעל שועתם אל אלקים מן העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest