דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ויטמינים" לגדילה רוחנית

"ויטמינים" לגדילה רוחנית

בעל הסולם. ספר "שמעתי". מאמר "אין עוד מלבדו":

"הנה כתוב "אין עוד מלבדו", שפירושו, שאין שום כח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך. ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו יתברך. … והתועלת מהדחיות הוא, שעל ידם האדם מקבל צורך ורצון שלם, שהקב"ה יעזור לו, כי אחרת הוא רואה שהוא אבוד."

האדם "נועל" את עצמו על הדבקות: שאין שום כוח אחר, חוץ מהטבע, הבורא, העליון, ואני דבוק אליו. וכל מה שמתעורר בי עכשיו, במוחא וליבא, במחשבות וברצונות, כל זה רק כדי שאני אדבק חזק יותר לבורא, לכוח הזה.

על ידי מה אני רוצה להידבק? אנחנו מתחילים מזה, שיש לי רק רצון לא להתנתק במחשבות מהבורא. בכל מה שקורה איתי עכשיו, בכל מה שאני שומע, רואה, נושם, מרגיש, אני כל הזמן חושב רק על הדבקות עם הבורא, בזה שמנסה להישאר בהבנה, בהכרה, עד כמה שאני מסוגל בהתאם למדרגה שלי, שרק כוח אחד פועל בתוכי, בכל התאים שלי, בכל המוח והלב, בכל הרצונות והמחשבות, בתוכי וגם מחוצה לי.

כי כל מה שאני רואה ומה שמשפיע עליי, זה בסך הכול אותו הכוח האחד, שאין עוד מלבדו, שמופיע כך כלפיי בהרבה מאוד אופנים, בכך שמצייר במוחי את תמונת העולם, המלא בצלילים, צבעים, בטבע דומם, צומח וחי ובני אדם. ואת כל זה הוא מצייר לי, לא כדי שאני אמחק אותם, בזה שאעצום את העיניים, כאילו שלא קיים שום דבר. אלא להיפך, אני צריך לתפוס את כל התמונה הזאת כך, שיש לה רק שורש אחד, אותו הכוח האחד שפועל מתוכי ומחוצה לי, וכך משפיע עליי משני הצדדים, רק הוא מארגן הכול.

הנקודה שבה אני מרגיש שזה כך, מברר ומתוכה יכול לקבוע כזה יחס לבורא, זו הנקודה היסודית שלי, שאותה אני צריך לגדל ומתוכה יגדל האדם שבי. כי חוץ מהנקודה הזאת, הכול ניתן על ידי הבורא. ואילו הנקודה הזאת היא חופשייה, ועליה אני אצטרך לעבוד כדי "להדביק" אותה לבורא.

לכן, ישנו שורש עליון, נקודה עליונה, וישנה נקודה בתוכי מהשורש הזה, ובאמצע ביניהם מופיעות כל מיני הפרעות. את ההפרעות האלה ניתן לחלק לפנימיות שלי, התכונות המולדות ואלה שרכשתי, הרצונות, המחשבות, והחיצוניות, העולם שמסביבי. והעיקר, בין נקודת הבורא והנקודה הפנימית שלי, זה שאני כל הזמן ארגיש שכל התמונות הללו שמתעוררות בי, בהרגשה ובהבנה, אינן מפרידות בינינו, אלא להיפך, באות דווקא כדי שאני אאחוז עוד יותר חזק בבורא וכך אתחזק ואגדל.

כדי שאני אגדל ואתחזק, ההפרעות מתחלקות לשני סוגים: פנימיות וחיצוניות. על ההפרעות החיצוניות אני מתגבר, ככלל, בכך שאוחז חזק יותר בעליון. ועל ההפרעות הפנימיות אני מתגבר בכך שיותר מבין את העליון. כך מתחברים מוחא וליבא.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 23.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עולם שבו "אין עוד מלבדו"
מאמר מס' 1 שממנו הכול מתחיל
שמאל דוחה וימין מקרבת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest