דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ויאמינו בה' ובמשה עבדו"

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו"

באור אין שום שינוי, הוא תמיד מאיר מתוך האין סוף ברוחב לב, בלי שום הגבלות. הכול תלוי בכלי, עד כמה הוא יכין את עצמו כדי להיות מסוגל לקבל את האור ולהשתנות. לכן, הכול תלוי בהכנה, בכוונה ובסביבה שלנו.

עלינו להכין את כל התנאים הללו. ככל שהם יהיו יותר קרובים לבקשה ולדרישה האמיתית, בהתאם לזה האור ישפיע עלינו. ההתפתחות שלנו הדרגתית, לכן צריך להבין מה בדיוק עלינו לבקש כרגע. אי אפשר לבקש משהו שנמצא מספר מדרגות מעלינו, אפילו אין לי רצון כזה, זאת תהיה בקשה מלאכותית ומיותרת.

אני חייב לבקש את מה שבאמת יכול לעזור לתיקון שלי. ככל שאני משתדל לגלות חסרונות ומטרות שונים, אני מגלה בהדרגה שהם אינם נכונים. כך מתעצב בי הרצון הנכון והאמיתי למה שבאמת מתאים לי. אני כבר לא מבקש משהו בלתי מציאותי כמו ילד קטן שמבקש מטוס אמיתי וגדול בזמן שהוא צריך מכונית קטנה מפלסטיק. עד שהוא לא יבקש משהו שמתאים לגילו, לא יקנו לו כלום, כי הוא בכל מקרה לא יידע לשחק עם זה.

כך גם עלינו לברר בדיוק מה אנחנו רוצים, מה מתאים ומה מועיל לנו, מה זה נקרא התיקון שלנו. ואז אנחנו מגיעים רק לרצון אחד – שהבורא ישלוט על הרצון לקבל שלנו, על פרעה.

כאשר אנחנו מקבלים הארה מלמעלה, היא מעלה ומוציאה אותנו משליטת האגו שלנו. אנחנו מקבלים אפשרות לחשוב בצורה לא אגואיסטית, לעשות מעשים טובים ולהתחיל לראות את חברינו כחלקי נשמתנו. כך אנחנו מתכוננים ליציאת מצרים.

הבריחה מתרחשת כאשר מגיע אור הגאולה בתנאי שאנחנו עיצבנו רצון נכון ומבינים שהוא ההצלה שלנו וחוץ מזה אנחנו לא צריכים כלום. זאת אומרת, שהרצון שלנו חזק ונכון. אז אנחנו רואים שהאמונה היא כוח עצום ורק כוח האמונה יכול להוציא אותנו מתוך האגו כדי להימשך תמיד להשפעה גם בטוב וגם ברע. כבר לא יבלבלו אותנו שום הישגים גדולים שיתגלו. גם נגדם וגם נגד התפרצויות האגו השונות צריכים להתגונן.

אור אין סוף מאיר עלינו ובונה בנו את כוח האמונה, את היכולת להתעלות ולא להיות תלויים ברצון לקבל שלנו ואפילו לבצע פעולות מסוימות בכיוון ההשפעה. כך אנחנו מתעלים יותר ויותר למעלה מהאגו שלנו, ובסופו של דבר אנחנו יוצאים ממצרים.

כותב בעל הסולם במאמר "מהו קטנות וגדלות באמונה": "אדם המבקש את האמת, הוא הנצרך לאור האמונה, ואדם כזה אם הוא שומע או רואה איזה סגולה להשיג את האור האמונה הוא שומח כמו שמוציא שלל רב. לכן אלו אנשים שהם מבקשי האמת, אזי בחג הפסח, כלומר, עושים מאמצים משותפים כדי לצאת מהאגו שמפריד ביניהם ורוצים להתחבר, שאז סגולה לאור האמונה, אזי אנו קוראין בפרשה, "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", כי אז זמן המסוגל לזכות לזה."

אנחנו צריכים לקבל כוח שיאפשר לנו להתעלות מעל האגו שלנו, כדי שלא יפריע לנו יותר להתחבר לדרגת משה ולדרגת הבורא, למדרגה הראשונה שנמצאת מעל המדרגה שלנו. אם כולנו מתאמצים ביחד, אז נזכה להגיע למצב הזה.

מתוך שיעור על פי המאמר מתוך ספר "שמעתי", 30.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
זמן של רחמים מיוחדים מלמעלה
למלא את הסאה
עבדות מרצון לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest