דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התרופה החזקה ביותר, ללא מרשם

התרופה החזקה ביותר, ללא מרשם

שאלה: כל עוד לא נשיג באופן מעשי כל מילה של חכמת הקבלה במשמעותה הרוחנית, לא נוכל להבין דבר. עד אז, אנחנו פשוט מלהטטים במילים, בצורות מופשטות שאינן מלובשות בחומר. אך אם חכמת הקבלה היא השיטה לתיקון העולם, מדוע היא מגיעה בכזאת צורה מופשטת ובלתי מובנת לאדם הרגיל?

תשובתי: חכמת הקבלה אינה שיטת תיקון מלאכותית ומופשטת, אלא טבעית ביותר. אם היא מתגלה בצורה כזאת, זה אומר שדווקא בצורה כזאת אנחנו צריכים לקבל אותה, וזאת התרופה המתאימה ביותר עבורנו. עליי לקבל אותה ללא ויכוחי סרק, לא להתלונן על כך שהיא מרה, בלתי מובנת, ואין לה הוראות שימוש. מלכתחילה אני חייב להתייחס אליה כאל האמצעי המושלם לחלוטין. ה"בגד" הזה "תפור" בדיוק בשבילי.

אך אני מתפלא: איך ייתכן שהיא מיועדת בשבילי, אם לא מובן לי לאן צריך להכניס כאן את היד ואת הראש, כיצד ללבוש את השמלה הזאת? אולם אומרים לי: אל תדאג, זה תפור בדיוק לפי המידה שלך, לא פחות ולא יותר! לכן, אני צריך רק להתקדם אליה, לחקור ולראות כיצד ניתן ללבוש את השמלה הזאת. הרי היא תפורה דווקא בשבילי ומונחת לפניי.

ישנה אפשרות להתאים מעט את ההסבר, לקרב אותו אל בני האדם כדי להקל עליהם את קליטת החכמה הזאת. אך למעשה, היא כבר מוצגת לפנינו במצב המושלם ביותר עבורנו. אנחנו יכולים להתלונן כי איננו מבינים אותה, כי נמצאות שם הרבה דוגמאות לא מוצלחות (מנקודת מַבָּטֵנוּ), שמות מופשטים (עבורנו), וספר הזוהר מלא במשלים שמבלבלים אותנו. אך למרות כל זה, אם האדם מקבל את כל זה כתרופה המצילה את חייו, שנשלחה אליו מלמעלה, הוא חייב להתייחס אליה כאל הדבר המושלם, האמצעי היעיל ביותר שהותאם בדיוק בשבילו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 26.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תחילת ציר קואורדינאטות חדש
התרופה החזקה ביותר
הקבלה – מציאותית יותר מכל המדעים

2 comments

  1. שלום לרב: אני מבקשת להעביר את זה לרב תודה.הקשבתי לשיעור של בעל הסולם חוכמת הקבלה מופשטת ואני חושבת שכמו שבעולם שלנו אנו לוקחים תרופה למחלה ואנו לא יודעים איך התרופה מבריאה אותנו כי כך אמרו לנו הרופאים שזו התרופה המיועדת לריפוי המחלה כך אנו צריכים להסביר לאנשים שחכמת הקבלה ניא התרופה לכל הייסורים שפוקדים אותנו. אנחנו אנשים שהבורא העיר עם ניצוץ של השפעה לומדים שאנחנו לומדים את החכמה אך ורק למשוך אור מקיף חסדים לתיקון הנשמה ולחיבור אז את האור שאנחנו דורשים לתיקון אנחנו מפיצים לכל האנושות כי הכל מבמחשבות יתבררו ואם נשתדל לחשוב בכוונה אמיתית שכאשר אנחנו מסבירים לאנשים את החכמה אנחנו עושים כוונה להעביר להם את אור התיקון שאנחנו דורשים לתיקון אישי של נשמתנו הפרטי ולהעביר להם גם אור תיקון במחשבה ובכוונה טהורה זו נקראת הפצת תורת השם וזה נקרא לקבל על מנת להשפיע נחת רוח ליוצרנו שאנו רוצים להתחבר כאיש אחד בלב אחד ישראל אוריתא קודשא בריך הוא חד הוא אז כן אנחנו עושים את העבודה שהטיל עלינו הבורא ואת השליחות שלנו בדרגת האדם כדי להביא תיקון לכל העולם. כך אני חושבת ומרגישה שאני מסבירה או מדברת עם אנשים זו הכוונה שלי. אז בואו יחד חברים לדרך האמת נצפה לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון. כוכבה פרץ אוהבת ומצפה לאיחוד עם הבורא אור אחד ורצון אחד באהבה חלוטה בהכרה ובדרישה אמיתית אמן תודה. רק ביחד .

  2. בס"ד בוקר אור לכולנו.כל עוד לא נשיג לא נבין כך חוכמת הקבלה מבהירה לנו את המחשבה, האור שבה מחזיר אותנו למוטב,תורה,אוריתה,והקב"ה אחד הם,זה השורש אליו צריכים להגיע,דרך מאמצים ויגיעה תגיע למטרה הנעלה .האדם הרגיל אנו מבין על מה מדובר הוה צריך משיכה לבקש את רצון הבורא למשוך אותו אליו כדי להגיע להבנה ואחר כר לתיקון המידות החוקיות של הטבע כר יבקש רצון,רץ=און=כוח מהבורא למשור אותו ללמידה. באהבה שלכם שולמית אילת קרית-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest