דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפתחות רוחנית: עיבור והיווצרות

התפתחות רוחנית: עיבור והיווצרות

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 3

ברוחניות, כמו גם בגשמיות, אינני בוחר בתכונות הבסיסיות ההתחלתיות שלי. כשאני שומע על איזושהי סביבה, על איזושהי קבוצה, אני נמשך לשָם, וגם זו אינה הבחירה שלי. פתאום אני מוצא את עצמי בין החברים של קבוצת "בני ברוך" העולמית. אינני יודע במה הם עוסקים, אך אני מרגיש שכאן מסתתרת התשובה לשאלות שלי, להרגעה מהאכזבות שלי. משהו כאן מסוגל להרגיע אותי. אני מרגיש בחיים שלי ריקנות, מרירות וכאן יש משהו מתוק.

אינני יודע למה ומאיפה מגיעה התחושה הזאת. אם נשאל את החדשים, הם יענו במילים ששמעו מאיתנו, מבלי שיבינו בעצמם את משמעותן. כך האדם מתחיל את הדרך הרוחנית: הוא מגיע מבלי שידע בעצמו איך ולאן. במה זה שונה מהחיים הגשמיים?

בחיים הגשמיים אני מתפתח ללא כל בחירה. אינני בוחר את ההורים, וגם לא את החברה ומערכת החינוך. מהצד השני, ברוחניות אני לא אוכל לזוז אפילו צעד אחד קדימה מטיפת הזרע, מהנקודה שבלב, אם לא אבצע את הבחירה להיכנס לרחם הרוחני. והרחם עבורי הוא הקבוצה. אני חייב להידבק ל"דופן הרחם" במשך "ג' ימי הקליטה", להצטרף לקבוצה כמו שהזרע נדבק לדופן הרחם בעולם הגשמי.

ולאחר מכן, בכל רגע מהחיים שלי אני חייב לחבר את עצמי עם הקבוצה עוד יותר חזק, כדי לקבל ממנה מזון, כדי שכל מה שקיים בקבוצה יזרום דרכי. ואז אני גדֵל בה, כמו עובר ברחם אימו.

כיצד זה נעשה? – האגו שלי כל הזמן גדֵל וזורק אותי מהקבוצה. ואני, בתגובה, חייב להיפך, להידבק אליה עוד יותר חזק. כשאני נדבק לקבוצה עם ה"גוף הבשרי" האגואיסטי שלי, אני גדֵל בעשר הספירות הראשונות שלי, עד שאני משלים את תשעת חודשי העיבור. ואז אני נולד אל האור.

בדרך הזאת אני עובר המון תהליכים. אני גדֵל "עם הראש למעלה", במילים אחרות, אני צריך לראות בקבוצה את כל הרצונות וההישגים. אני עובד עם החברים, ומעלה אותם מעליי. ולכן אני בוחר אותם בתור הסביבה שלי, נמצא ביניהם. אני מוסר את עצמי אליהם, בדומה לעובר ברחם אימו, שמסור לחלוטין לאימו. הודות לכך היא אינה מרגישה אותו כחלק זר, אותם קילוגרמים של בשר אינם זרים לאורגניזם שלה. העובר מבטל ומוחק את עצמו בפני אימו, והאדם מבטל ומוחק את עצמו בפני הקבוצה, ואז מקבל את כל מה שיש בה, וגדֵל.

ובסוף תשעת החודשים הוא מתהפך עם ראשו כלפי מטה, שוכח את כל מה שהספיק ללמוד, מבטל את ה"אני" שהיה לו במדרגה הזאת, ומוכן לעלות למדרגה עליונה יותר.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות רוחנית: יניקה
הילד שמחפש את הוריו הרוחניים
תפקיד העובר להידבק לעליון

One comment

  1. הבעיה\השלב הבא במילים פשוטות כרגע בקבוצות או רק שלי 🙂 שאף אחד לא רוצה להיות האיש שפותח את המסיבה.

    סער

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest