דף הבית / אקטואליה / העובדים עצלנים? – הפתרון במעגל

העובדים עצלנים? – הפתרון במעגל

דעה: הרגלי העבודה כיום השתנו מאוד ביחס לעבר, דעתם של העובדים כל הזמן מוסחת על ידי סמארטפונים או דיבורים ריקים מתוכן. המהפכה הטכנולוגית ופופולריות של מכשירים אלקטרוניים הביאו לצניחה חדה בפריון העבודה. אנשים התחילו לעבוד הרבה יותר לאט, ורגש האחריות והמשמעת פחת באופן משמעותי. העובדים עוסקים בתפקידם פחות מחמש שעות ביום עבודה סטנדרטי של 8 שעות.

עובדים לוקחים ליד את מכשיר הסמארטפון כל 15-20 דקות. יחד עם זאת,  הכלל האוסר על שימוש בטלפונים בזמן העבודה אינו מועיל. עובדים מנצלים את האינטרנט, מבררים פרטים על מזג האוויר, קוראים חדשות, משחקים, עורכים קניות, שולחים הודעות SMS ומתכתבים ברשתות חברתיות. 40% מהעובדים מבזבזים זמן על פטפוטים בנאליים. 5-6 הפסקות כל יום, אדם מבזבז שעה וחצי (מבלי לקחת בחשבון את הזמן הרשמי לארוחת צהריים). עובד לא יצרני "מדביק" את כל החברה. יחד עם זאת, ככל שהאדם יותר זמן לא עושה כלום,  כך הבוז שלו כלפי ההנהלה הוא גדול יותר. בעלי העסקים מציינים כקריטריונים עיקריים בבחירת עובדים: יושר, אחריות, ומשמעת. מפליא, לעומת זאת רק לפני רבע מאה בזמן בחירת עובדים בדקו את השכלתם וניסיון העבודה.

תגובתי: בני אדם אינם אשמים, האגו מתפתח ובלית ברירה הם מתנהגים בצורה כזאת. הפתרון היחיד זה בחינוך העובדים, שמושג על ידי החדרת שיטת "המעגלים" שהארגון שלנו פיתח, ראה "חכמת המעגל", זוהי שיטה שאפשר לייעץ לכל אחד לאמץ אותה.

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/hwPOT

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest