דף הבית / כלכלה / כסף / התפרקות האיחוד האירופי – סטייל ברית המועצות ואף גרוע מזה!

התפרקות האיחוד האירופי – סטייל ברית המועצות ואף גרוע מזה!

דעתו של הסוציולוג בוריס קגרליצקי: "הכרזות והצהרות לא יעצרו את המשבר ואת ההתפרקות של האיחוד האירופי. מלכתחילה, אמנות האיחוד האירופי נכפו על מערב אירופה ללא הסכמה מצד העמים. כתוצאה מכך נוצר מבנה אנטי-דמוקרטי המנוגד למסורת ה"עולם הישן".

ראשית כל, מדובר במטבע האירופי המשותף. במסגרת המערכת הפיננסית המשותפת, חלוקת ההון נטתה לכיוון הכלכלה החזקה ביותר – הכלכלה הגרמנית. ואילו המדינות החלשות סבלו מחוסר משאבים פיננסיים ונאלצו לקחת הלוואות, עד שהתדרדרו והגיעו אל סף פשיטת רגל. הציפיות שהאינטגרציה תעלה את היעילות הכלכלית של המדינות המתפתחות, לא התממשו. הרי המטבע המשותף נטל מהממשלות המקומיות את היכולת לנהל את המדיניות הכלכלית, ובכך הפך את המדינות לבלתי יעילות.

העברת הפיננסים למערכת אוטונומית ובלתי תלויה בממשלות הלאומיות, צמצמה את היקף הדמוקרטיה. הקריאות להגביר את האינטגרציה הפיננסית ובכך להתגבר על המשבר, מדגימות שהפוליטיקאים לא למדו לקח מקשיי השנים האחרונות. מצב זה יסתיים במריבות ובוויכוחים על השאלה: מי יחזיר את החוב ה"משותף". בקשותיהם של סרקוזי ומרקל לחזק ולמרכז את המוסדות הפיננסיים והפוליטיים, הן חסרות אחריות. התוכנית הזאת לא תצליח אלא תהפוך לסלע המחלוקת בין המדינות בתוך האיחוד האירופי. ההתרחקות בין המדינות תהיה פזיזה מאוד. השוק מחזק את הדיפרנציאציה האזורית, והוא יגרום לשפל בלתי נשלט.

האליטות של האיחוד האירופי לא למדו את לקחי המשבר. הן מנסות לממש את תוכניותיהן בכוח יתר, והתוצאה תהיה הרסנית. אמנת ליסבון אינה מעניקה למדינות זכות לפרוש מהאיחוד האירופי, ולכן פירוק האיחוד יהיה הרסני ובלתי ניתן לשליטה".

התייחסותי: מהטעויות הלא-קטנות הללו האנושות תלמד להתאחד בערבות הדדית למען העולם כולו, ולא למען דיכוי החלשים. נחיה, אם נשרוד את זה, ונראה…
ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה העולמית על סף מיתון חדש
צריכים לפעול בדחיפות כדי להימנע מגל חדש של מיתון
חתני פרס נובל חוזים משבר ממושך באירופה ובארהʺב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest