דף הבית / כלכלה / כסף / זאת הייתה מלחמה על נפט!

זאת הייתה מלחמה על נפט!

דעתו של העיתונאי הבריטי טרי מקליסטר: "הסכסוך הלובי היה מלחמה על נפט. משימתה העיקרית של ממשלת המעבר היא למלא שוב את הבארות, וכמה שיותר מהר. הבריטים והצרפתים מודאגים לגבי אספקת מקורות האנרגיה בעתיד. הם כבר מתחילים לריב מי צריך לקבל מה, בדיוק כפי ש-BP ו-Shell "התלבשו" על עיראק לאחר המלחמה שם.

ממשלת בריטניה עבדה יד ביד עם חברות הנפט כדי להביא להחלפת המשטר בלוב. שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה הגיע להסכמה לפיה צרפת תקבל 35% מכלל הנפט במדינה בתמורה לסיוע מלחמתי.

נציג חברת הנפט של המורדים Agoco הודיע שתינתן עדיפות לאינטרסים של בריטניה, צרפת ואיטליה, על פני המדינות שהתחמקו, כמו רוסיה וסין. זאת הייתה מלחמה סביב הנפט הלובי, והממשלה הזמנית החדשה בטריפולי עדיין יכולה לנצח גם בה".

התייחסותי: ודאי שהפוליטיקאים והצבאות בדרך כלל מצייתים לפקודותיהם של הכלכלנים. אך מעניין כיצד התוצאות באות לידי ביטוי בעולם החדש הגלובלי והקשור בקשרים הדדיים. כל מה שקורה עכשיו בעולם קורה רק במטרה להכריח את כל העמים להתעלות מעל ההבדלים ביניהם וליצור רשת חדשה של יחסים, רשת גלובלית של ערבות הדדית.

בצורה כזאת, נוכל להפוך את המשבר הגלובלי לקשר גלובלי נכון וליצור אנושות חדשה. בחוסר ההסכמה שלנו עם תוכנית הטבע (האבולוציה של החברה האנושית) אנחנו מזמינים כוחות קשים יותר שיכפו עלינו להגיע לשלום.
ידיעות קודמות בנושא:
כלכלה לפי נוסחת האיזון
אחרי לוב – החיים יקנאו במתים
לאן תיטה כף המאזניים העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest