דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / התפילה שמושכת אלינו את האור

התפילה שמושכת אלינו את האור

אין מה לעשות, בכל מצב עלינו להגיע להרגשת החיסרון, כלומר מתוך המצב הנוכחי לתאר לעצמנו את המצב הבא. ואם אני בונה אותו לא נכון, אז למרות כל מאמציי לבנות אותו, אני ארגיש עד כמה אינני נמצא בו ועד כמה אני רחוק ממנו. כלומר, אני רוצה אותו חזק מאד, ולמרות זאת אינני מסוגל להשיג אותו.

זה נקרא "חיסרון" – הכנה למצב הבא, שתמיד מתגלה לפני המעבר למצב החדש. הרגשת החיסרון הזאת היא מאד רבגונית ולא נעימה. מצד אחד מאיר לי המצב הבא, ומתוך שמגיעה אליי ההארה שלו, אני מתחיל להעריך אותו עוד יותר, ואת המצב הנוכחי שלי להרגיש כ"חסר". אני מרגיש עד כמה אינני מסוגל לעלות למעלה – ועד כמה אני רוצה לעלות.

בסופו של דבר, אני מגיע למצב שבו מתחברים יחד הרצון החזק שלי לעלות וההכרה שאין לי שום סיכוי. ואז פורצת מתוכי תפילה, זעקה, והאור העליון מגיע לעזרתי. הרי הזעקה, התפילה מצביעה על הרצון הענק שלי, שמושך את האור הנכון, שמאפשר לי לעלות למדרגה הבאה.

עליי להגיע לצעקה כזאת, שכוללת שני מרכיבים: 1) הרצון הענק שלי להגיע להשפעה, 2) ההכרה, שלעולם לא אוכל להשיג אותה. עד שהאדם "מתפוצץ" מהמתח הזה, מהרצון חסר האונים שלו – רק אז, כתגובה לכאב שלו, ישפיע עליו האור.

מיותר לחכות שהאור בעצמו יגיע אלינו. הוא מגיע בתגובה לרצון שלנו להשפעה, ומושך את האדם בכוח, שמספיק כדי להעלות אותו למדרגה גבוהה יותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההצלה תגיע כהרף עין
למלא את הסאה
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest