דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התענוג הנעלה ביותר בעולם הזה

התענוג הנעלה ביותר בעולם הזה

שאלה: בזמנים עברו היה נהוג לחזר הרבה אחרי האישה, אך בזמננו התופעה הזו כמעט נעלמה כליל. האם יש לכך משמעות בבניית קשר זוגי איתן?

תשובתי: בזמננו כמעט ואין חיזור. ישנו בכל זאת יחס מסוים, אך הייתי מכנה אותו "פלירט", קריאה לקשר, ולא חיזור.

לכן, יש להכניס לכאן את כל המרכיבים הפסיכולוגיים ההדדיים. בכדי להגיע לקשר זוגי עמוק, עלינו להתחיל מרחוק, מהצטלבויות פנימיות, הבנה והדדיות. לא צריך למהר, הצורך בחיבור – יש לתת לו להתפתח ולקבל יותר גוונים.

לא כדאי למהר עם המגע הפיזי. אם הוא יתרחש, אז כדאי שהוא יהווה התפרצות של רצון בשל לגמרי. זהו פספוס עצום של כל הקשרים החולפים שכה אופייניים לזמננו.

אי לזאת, אנשים מתחילים קשר ומיד נפרדים, שוב מתחילים ושוב נפרדים. וכך כל הזמן, כאילו כל יום הם מחפשים משהו חדש. אולם למעשה, אין כאן שום חידוש, כי האדם אפילו לא רואה עם מי הוא נכנס לקשר.

קשר פיזי מצריך תחילה קשר פנימי, כך שארגיש איך בן הזוג שלי נהנה וגם רוצה שאני איהנה. ואז אנחנו מרגישים כיצד מתפרצת אהבה בתוך הקשר ההדדי הזה, שבו אנחנו מהנים זה לזו. אז הכול מתחבר יחד: הרגשות שלנו, המין ואפילו השכל.

השכל מאפשר לי להרגיש את בן הזוג לעומק אישיותו ומאפשר לו להרגיש אותי. כאשר אנחנו נוגעים פיזית אחד בשנייה, אז אנחנו מתחברים דרך הקשר האינטימי הזה באותה תחושה. המין הינו דרגת התחושה הנמוכה ביותר. יש לנו חמש דרגות תחושה: ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

מישוש זו הדרגה הנמוכה ביותר של תחושה דרך העור וזה מסכם למעשה את מהות יחסי המין. הרי בעצם, מהו סקס? אנחנו פשוט "מתחככים" אחד בשנייה. אולם הודות לרגשות הנוספים – הרצון שלנו לגרום תענוג אחד לשנייה, אנחנו מעלים את המין מהדרגה הפרימיטיבית ביותר לפסגה, למדרגת "כתר", התענוג הנעלה ביותר. לכן קיום יחסי מין נחשב לתענוג הגדול ביותר בעולם הזה.

מתי קיום יחסי מין יכול להיחשב לתענוג הגדול ביותר? רק כאשר אנחנו יכולים להעלות אותו לדרגה של קשר פנימי. אחרת, הוא יישאר כמישוש פשוט במדרגה הנמוכה ביותר.

כיום ישנם הרבה מכשירים שבעזרתם גם הגבר וגם האישה יכולים לקבל סיפוק מיני גם ללא בן זוג. אם לא זקוקים יותר לכלום אחד מהשני, כאשר אין צורך בקשר פנימי, אז אין שום בעיה למצוא תחליף מכני לבן הזוג.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 196, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נעים להיות לצד האהובה
סודות האושר המשפחתי: החיכוך העדין
משפחה, זו התחדשות נצחית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest