דף הבית / המשבר ופתרונו / התענוג הגדול ביותר

התענוג הגדול ביותר

שאלה: בשנים האחרונות, בכמה מדינות באירופה הופיעה תופעה מעניינת מאוד: 60% מהנשים מציבות להן למטרה ביחסי מין, אורגזמה מכאנית, כלומר למעשה לא איכפת להן עם מי, העיקר ללמוד לחוות את התענוג הזה. זה הביא לכך שהגברים מפחדים לגלות טבעיות, ובכלל לשתף פעולה עם נשים, ומספר הגירושין הגיע לרמה עצומה. האם החינוך האינטגרלי יכול לפתור את הבעיה הזאת?

תשובתי: הצורך במין מהווה את ההכרחיות העיקרית והבסיסית של האדם. ולכן בחיי היום יום האדם כל הזמן חוזר לזה. הצורך הזה מתעורר בו, מניע אותו, והוא מעריך דברים ואת צורתם, מתוך הצורך הזה.

בעיקרון, הצורך המיני מהווה יסוד, לא בגלל שהוא "בהמי" וניתן כדי להוליד את המשכיות הדור, אלא מפני שהוא מאפשר לבוא במגע בינינו, דבר שמביא אותנו למצב אחד ויחיד. ומפני שהמצב היחידי הזה מהווה את הנקודה ההתחלתית והסופית שלנו, אז אנחנו, בכך שמסתכלים על צורתנו הסופית, רואים אותה כֵרגע של תענוג עילאי. אני אקרא לזה תענוג מיני, אבל בעצם, זו התמזגות של כל בני האדם יחד לרצון אחד ויחיד והמילוי שלו. בחכמת הקבלה זה נקרא "הזווג העליון", יחסי מין (משגל). גם הדתות השונות מדברות על זה, הרבה דברים נבנים על זה.

כאן הכוונה לחיבור מקסימלי של כל חלקי הבריאה שמשלימים זה את זה, של כל החלקים המשפיעים והמקבלים שנקראים "יסוד זכרי" ו"יסוד נשי".

עכשיו מסתיים השלב, שבו הקשרים והרצונות המיניים הקטנים יחסית, המכאניים, הבהמיים הקודמים שלנו, נתנו לנו הגדרות מסוימות לדו-שיח, לקשר, למשפחה, והאנשים שיחקו עם זה או השתמשו בזה, אבל בתבונה, בצורה נורמלית. היום זה לא קיים, מפני שאנחנו עוברים לרמת צרכים אחרת לחלוטין.

מצד אחד, האנשים מאבדים את הצורך הטבעי למין כמו שהיה בעבר. מצד שני, מתגלים רצונות של הדרגה הבאה, וזה לא משנה אם זה צרכים מיניים או אחרים, כמו אוכל, צרכים יום יומיים וכולי. אצל בני האדם מופיעים רצונות חדשים מהדרגה הבאה, שאותם הם לא מבינים ואינם יכולים לממש. נדמה להם, שהם בכל זאת ימלאו את עצמם על ידי השיטות הקודמות.

וזה יימשך ויגדל, הרצונות האלה כל הזמן מתגלים בצורה יותר ויותר גדולה.

חייבים להסביר לאדם, שדווקא החיבור שלו עם האחרים יביא אותו להבנת האפשרות להתמלא בהכול, כולל באותם הרצונות שאותם אנחנו מכנים היום "מיניים". יכול להיות שהם אפילו לא יתגלו יותר בצורה של יחסי מין, לא יהיו קשורים איתם. התענוג הגדול ביותר של האדם יהיה מקשר אינטגרלי שלו עם האחרים, ולא יהיה לו חשוב שזו לא תהיה פעולה מינית, דבקות. דווקא לזה יועבר הדגש, ואילו היחסים המיניים שלנו יעברו בהדרגה לדרגה הבהמית הרגילה, מפני שאנחנו בעיקרון לא ראויים לשום דבר אחר. אבל התענוג, המילוי, יורגשו בצורה בהירה ביותר בקשר בינינו, ודווקא זה ייקרא "זווג של הפכים".

שאלה: יוצא, שכל מיני צורות ולא רק של סטיות מיניות, אלא גם אכילת יתר, ההפרזה באוכל ובמותרות אחרות, זו תוצאה של זה שאדם לא יכול לעבור לדרגת המילוי הבאה?

תשובתי: כן, הוא מנסה למלא רצונות חדשים באמצעים הקודמים, שלמעשה כבר לא ניתן למלא את הרצונות באותן השיטות, אלא רק בעזרת אמצעים עגולים חדשים. וזהו המשבר.

מתוך התכנית על חינוך אינטגרלי, שיחה מס' 13 – 23.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
תעלה את הרצונות שלך למדרגה חדשה
מחליפים את הייאוש בציפייה
יכולות להיות הפרעות שונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest