דף הבית / שיעורים והרצאות / התעוררנו או שאנחנו עדיין בחלום?

התעוררנו או שאנחנו עדיין בחלום?

שאלה: המקובלים אומרים שכשנגלה לאדם העולם הרוחני, הוא מבין שבכל חייו הקודמים הוא כביכול היה שרוי בחלום. מה זה אומר?

תשובתי: לפעמים נדמה לנו שאנחנו כביכול חיים בחלום. ולפעמים החלומות הם בעלי כוח ובהירות שהם משפיעים עלינו בצורה חזקה מאוד, יותר ממה שקורה לנו בחיים הרגילים. הם משאירים בנו תחושות עמוקות ביותר.

לפעמים בחלום בלילה נמשכים אירועים שחווינו ביום וקשה להבחין האם אנחנו ישנים או ערים.

שאלה: אבל בסופו של דבר אנחנו מתעוררים!?

תשובתי: השאלה היא, האם אנחנו באמת התעוררנו או שאנחנו עדיין חולמים?

אם נסתכל על המציאות שלנו, אז נראה עד כמה אנחנו מוגבלים. אנחנו תופסים את המציאות הזאת בחמישה חושים: ראייה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש, ושום דבר נוסף! ואולי ישנן עוד איזה שהן שיטות של תפיסת המציאות, שלא נגישות לנו?

אפילו כלב למשל, מרגיש את עולם הריחות ונחש מרגיש את העולם ברמות של חום. תמונת העולם שלהם מורכבת ומפותחת משלנו בתחומים שהם מפותחים בהם. אנחנו חיים בעולם שבו ניתן כל רגע לגלות משהו חדש, ואנחנו לא מרגישים מאיפה זה בא. היקום מתרחב וגם כל החיים שלנו מתפתחים, וככל הנראה זה מתרחש בהתאם לאיזושהי תוכנית?

אנו רואים שבטבע הכל מתרחש בהתאם לחוקים ברורים וקבועים. ואם פתאום מתרחש איתנו איזה אירוע מקרי, זה רק מעיד על כך שאיננו יודעים מאיפה זה הגיע. אבל אין ספק שזו הייתה תוצאה שמבוססת על חוקיות של איזושהי נוסחה.

שאלה: אז האם אני נמצא עכשיו בחלום או בחיים ריאליים?

תשובתי: אי אפשר לדעת.

שאלה: אבל אני רואה סביבי חדר, כל מיני חפצים, בני אדם?

תשובתי: בחלום היית יכול לראות ולהרגיש את אותו הדבר. גם בחלום וגם במציאות אנחנו רואים איזושהי תמונה ויחד עם זאת איננו מסוגלים לקבוע האם היא ריאלית או לא.

רק כשנתעורר נוכל לומר שלפני כן היינו בחלום. אבל אנחנו חיים את החיים האלה ובינתיים איננו מתעוררים. בתוך החיים הללו אנחנו חולמים שפעם אנחנו ישנים ופעם מתעוררים, וחוץ מזה אנחנו לא יודעים יותר שום דבר. ואולי ישנן דרגות יותר גבוהות של חלום וערנות? אלו הן הדרגות שמדברת עליהן חכמת הקבלה.

על ידי לימוד חכמת הקבלה אדם יכול להשיג פקיחת עיניים, לעלות לכזה גובה שהוא יגלה את כל המציאות. אז הוא יבין שכל הזמן הוא בעצם היה בחלום. בימינו, בדור שלנו, אנחנו כבר חייבים להתעורר ולצאת מהתנומה הזאת, שבה אנחנו קיימים מבלי להבין את מטרת חיינו. חכמת הקבלה נותנת לנו שיטה, שבעזרתה אנחנו באמת יכולים להתעורר.

מתוך תוכנית "הרב לייטמן – חכמת הקבלה", 15.2.2015, ברדיו 103FM

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest