דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התמריצים של חברה חדשה

התמריצים של חברה חדשה

היום, כאשר המודלים המסורתיים של ההתפתחות האנושית רק מעלים את אי השוויון החברתי, הגיע הזמן ליצירת חברה חדשה שמתבססת על מערכת של חינוך אינטגרלי כולל, שבמסגרתו אנשים ירכשו מערכת חדשה של סדרי עדיפויות.

שאלה: כיצד לקרוא למודל החברתי-כלכלי הזה?

תשובתי: חברה מאוחדת. בחברה הזאת כל אחד תורם את החלק שלו ודואג לאינטרסים המשותפים.

שאלה: אז איזה תמריץ מניע את האדם?

תשובתי: כבוד, הכרה מצד הסובבים.

היום אנחנו משתמשים בתמריצים האלה בצורה אגואיסטית, שלילית: האדם מתרברב בעליונותו, ביתרונותיו על פני האחרים. אנשים מצליחים נמדדים לפי עושר, משווים ביניהם כמה כל אחד "שווה".

אבל החברה החדשה חיה אחרת, והרוח ששורה בה מעצבת בכל אחד יחס נכון.

וחוץ מזה, בזה שהאדם מממש את עצמו בצורה כזאת, הוא מרגיש שהוא הולך לקראת גילוי של הבורא, לקראת מדרגה של העולם הבא שמתגלה כאן ועכשיו, בחיים האלה.

בהחלט, אי אפשר להסתדר כאן ללא המערכת הכוללת של החינוך האינטגרלי, נניח, שעה וחצי של לימודים בבוקר ובערב. זה לא סתם לימודים, זה שינוי של הערכים וסדרי העדיפויות של החיים, ארגון מחדש, כיוון חדש, קריטריונים חדשים. עכשיו אנשים לא מוערכים לפי "שׂקי הדולרים" שלהם, לא לפי חשבונות הבנק, אלא לפי ההשקעה בחברה.

אז מאיפה אפשר לקחת כוחות למעשים חברתיים מועילים?

מהקשר עם מדרגת ההתפתחות הבאה: בזה שאדם משקיע יגיעה לטובת החברה, הוא מתקדם, מתקרב לכוח העליון, עד שמגלה אותו. במילים אחרות, כאן ועכשיו הוא מתחיל להרגיש שהוא נמצא במציאות עליונה. היא אין סופית, היא נמצאת למעלה מהזמן, והאדם לא צריך לחכות למוות כדי להגיע לגן עדן (או גיהינום) שמישהו הבטיח לו. היא ממלאת אותו ונותנת פיצוי מעל לכל הכוחות שהושקעו.

כזאת הרגשה מופיעה באדם בזמן הגילוי של הכוח העליון, כלומר, בזמן השגת המציאות האמיתית העליונה שנמצאת מעבר לגבולות של העולם הזה והחיים הנוכחיים שלנו. האדם מגלה את המערכת שמנהלת אותנו ומזהה את עצמו איתה. הוא חי במדרגה אחרת, מעל לקיום ה"בהמי" של הגוף שלו. ולמען הפיצוי הזה הוא מוכן לעבוד יום ולילה.

מקודם הוא התרברב בזה שהרוויח יותר מהשכן, ואילו עכשיו הוא מתגאה בזה שהוא עוזר לחברה, שמצידה מקבלת ומעריכה את ההשקעה שלו. ואת הכוחות האדם מקבל מזה שהוא מתקרב לבורא ומגלה אותו.

ללא גורם המפתח הזה, אנחנו לא נוכל לבנות חברה חדשה.

שאלה: מה זה הכוח העליון, הבורא?

תשובתי: זהו כוח שפועל בכל המציאות ומנהל את כל החיים שלנו, כולל גם עכשיו. הוא ניסתר מאיתנו, אבל אם האדם פועל לטובת החברה, אז הוא מגלה אותו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 480, 23.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שונים אבל שווים
בעד זה אפשר לתת את הכול
עשרה קילוגרם של מאמץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest