דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו

התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו

laitman_2010-11-19_8052.jpg

בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה":

"הרי הוי' יראנו בעליל שאין כל קיום לישראל בגלות, ולא ימצאו להם מנוח, כמו שאר העמים שנתערבו בגוים ומצאו להם מנוח, עד שנטמעו ביניהם, ולא נשאר מהם זכר."

האור פועל ומשפיע על ערבוב הכלים השבורים. אם מערבבים שני נוזלים ומשאירים אותם למשך אלפיים שנה, אז המרכיבים הכבדים מהתרכובת הזאת ישקעו למטה והקלים יעלו ויצופו למעלה. בהתאם לזה, האור שמאיר מלמעלה, מאיר יותר למרכיבים הקלים ואז הם מרגישים שרוצים להשיג את מטרת הבריאה. ההרגשה הזאת מתעוררת בהם ולכן הם לא יכולים למצוא מנוח בקרב הכלים דקבלה. הם יכולים לתקן את עצמם והם נקראים "ישראל", שזה מסמל "ישר- אל".

את הרצון הכללי אפשר לחלק לשני חלקים: העליון (גלגלתא ועיניים) שקל לתקנו, והתחתון (אח"פ), שקשה לתקנו. יחד עם זה, הכלים של גו"ע לא מתחילים להרגיש מייד את ההתעוררות, אלא בהדרגה: תחילה בדרגת "אבות", אחר כך בדרגת "בנים", ואחר כך במאה ה- 21 זה מגיע אלינו. ובכל זאת הכלים של ישראל מתעוררים בעצמם, מפני שיש להם "נקודה שבלב" (•), שמתחילה לתת את אותותיה בשלב זה או אחר, החל מזמני אברהם ועד ימינו, עד לארגון "בני ברוך" (ב"ב).

ולמטה לא יכולה להיות שום התעוררות. כאן שולטים הרצונות לקבל, שאינם מסוגלים להתעורר בעצמם. רק לאחר שהכלים הראשונים העליונים יתקנו את עצמם, הם מתחילים בכל מיני שיטות להעיר את התחתונים. תחילה אלה היו אמונות, שאברהם שלח עם בני הפילגשים למזרח בתור מתנות. אחר כך הופיעו הדתות. ובסוף אנחנו משתמשים בהפצה, שעליה בעל הסולם כותב במאמר "שופרו של משיח", כי אנחנו חייבים להביא לכל העמים את הידע על התיקון שמוטל על עם ישראל. באופן כזה, אנחנו פועלים ומשפיעים על השכבות האלה, והם בתגובה מתחילים להצטרף ולעלות למעלה.

מכאן נובע, שסדר התיקון שלנו הוא כזה: תחילה אנחנו מתקנים כלים של ג"ע (1), אחר כך כלים של אח"פ דעלייה (2), ואחר כך כלים של אח"פ במקומם (3). והיום אנחנו נמצאים בשלב הראשון, כאשר מתתקן ישראל.

בכללות, אנחנו שיקפנו בציור הזה את כל הכלי שנברא עם שני חלקיו: גלגלתא ועיניים ואח"פ. בציור הזה האנשים עם "נקודה שבלב" נמצאים למעלה, וזה יכול להיות כל אחד, ללא שום קשר למקום מגוריו. השכבה הזאת שמסומנת בצבע צהוב, גם כן נחלקת לשני חלקים: "עם ישראל בארץ ישראל" ו"העם בגלות". גם לאלה וגם לאלה ישנה ה"נקודה שבלב", אבל בחלק השני היא עדיין לא התעוררה.

החלק העליון של הכלי הזה, זו דרגת "אבות", והיא כבר מתוקנת (צבע אדום). ולמטה יותר נשאר "כתם לבן", שאותו אנחנו צריכים לתקן. אחר כך יגיע תורם של "עם ישראל בארץ ישראל", ואחר כך של "עם ישראל בגלות".

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ה"נקודה שבלב" נמצאת אצל כולם
על מי מוטל התיקון?
עם "לא מהעולם הזה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest