דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התורה ניתנת לאלו הזקוקים לה

התורה ניתנת לאלו הזקוקים לה

שאלה: כיצד ניתן ללכת בקבוצה באמונה למעלה מהדעת?

תשובתי: ללא קבוצה זה בלתי אפשרי לביצוע. או שאתה מתאחד עם המורה כמו בזמנים עברו, או עם הקבוצה. לא ניתן ללכת לבד ביחידות.

כשמדברים על היחסים ההדדיים בין האדם לבורא, אנחנו תמיד מתכוונים להימצאות הסביבה שבלעדיה אין לי על פני מה להתעלות, אין מה לתקן. פנייה לבורא זו פנייה לתיקון. אך מה לתקן? אני צריך לתקן רק את היחס שלי לזולת. וזהו האגואיזם, היצר הרע, שׂנאת החינם, הכלים השבורים, חורבן בית המקדש.

לכן, מובן מאליו שאנחנו תמיד מתכוונים שהאדם נמצא בסביבה נכונה, עם הקבוצה שלו. תחילתו של העיקרון הזה הוא ממעמד הר סיני, שם הוצב לנו התנאי: תתאחדו כאיש אחד בלב אחד, רק אז תקבלו את התורה ותוכלו לתקן את עצמכם. אך אם אינכם מנסים להתאחד ולהגיע לערבות, אז מה תתקנו? בכזה מקרה לא תקבלו את התורה.

התנאי לקבלת התורה הוא הנחיצות בה. אך אם אינך רוצה להתאחד עם האחרים, אז אין התורה נחוצה לך. היעוד שלה הוא רק כדי לתקן את הקשר בין בני האדם. ולכן בזמן שלנו, היום, כשמביאים את העולם למצב של חוסר מוצא הקשר ההדדי, כשהופך להיות ברור שללא קשרים נכונים בינינו האנושות נמצאת על סף סיומה, בני האדם יאלצו להשתמש בתורה, יידרש להם הכוח העליון, כוח האור שיאחד אותם.

למען המטרה הזאת מתגלה התורה, חכמת הקבלה. כל שאר השיטות לא ניתן לכנותן בשם תורה, כי הרי הן אינן עומדות נגד היצר הרע. בני האדם יגלו בהדרגה את היצר הרע בעולם הזה, ואז תידרש להם התורה האמיתית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest