דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תסיח את דעתך בסיבובים

אל תסיח את דעתך בסיבובים

laitman_2009-11_8741-70.jpg

באדם כל הזמן מתחלפים המצבים של "ישראל" ושל "אומות העולם". התהליך הזה אינו תלוי בו, הוא רק צריך כל הזמן "ללחוץ על הגז", להימשך קדימה בכל הכוחות. ולשֵם כך דרוש קשר כמה שיותר חזק עם הקבוצה ומחשבה מתמדת על ההתקדמות הרוחנית בכיוון ההשפעה. כך מיושׂם העיקרון של "ישראל, אורייתא קוב"ה, חד הוא", ציווי של הבורא.

ככל שהאדם משקיע יותר מאמצים, כך שינוי התדירות של שני המצבים גדול יותר. כאן חשוב לא לאפשר לאף אחד, לא לזה ולא לזה, להוציא אותך מהנתיב, לא לרצות להישאר לא במצב הזה ולא במצב הזה, לא להידרדר לא לאחד ולא לשני. צריך כל הזמן לראות מקדימה את המטרה ולהשתוקק ישר אליה, למרות שהדרך מפותלת ולא חלקה. הרשימו העצמיות מסובבות כל אחד, האדם כביכול מתקדם במנהרה המלאה בלולאות. אין לאן לברוח ממנה, ואתה רק משתוקק ונע קדימה מבלי לעשות חישובים בסיבובים החדים.

יכול להיות שאתה רוצה לעצור, להרגיש את המצב הנוכחי, ללמוד אותו, "ללעוס". אך זה אף פעם לא יעזור לך. תשתדל לעבור את כל חלקי הדרך במהירות ואל תדאג מזה שהדרך אינה מוכרת לך. ניתן להבין משהו רק ממדרגה יותר עליונה. הילד אף פעם אינו יודע איזה שלב של התפתחות הוא עובר עכשיו, מובנים לו רק השלבים הקודמים. זאת הסיבה שילדים בוגרים יכולים להיות מדריכים של ילדים קטנים יותר. הדבר הטוב ביותר הוא להסדיר את שיתוף הפעולה בין שתי מדרגות סמוכות.

ולכן אנחנו תמיד משתוקקים רק קדימה, עד לגמר התיקון הסופי. רק שָם יתגלו כל המקורות, כל המצבים ההתחלתיים והסופיים ומצבי הביניים. כשהם יתחברו למארג אחד שלם, אז ברגע אחד תגלה את המערכת ותבין הכול. עד אז האמת שעליה ניתן להישען, אינה קיימת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מסלול הטיסה לרוחניות
והמונה דופק ודופק…
בהשׂיגנו את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest