התורה מתחילה מהסוד

האפשרות להשיג את הכוח העליון של הטבע, התגלתה בפעם הראשונה לאדם שחי לפני 5,775 שנה. מהסיבה הזאת הוא נקרא אדם הראשון. כי הוא ביצע בתוכו כל מיני תיקונים, שאיפשרו לו לגלות בתוכו את היכולת להרגיש, להבין ולהשיג את הכוח העליון, לפרוץ למימד בו הכוח הזה פועל.

הוא היה המקובל הראשון, מפני שהוא גילה חוש חדש שלא מבוסס על תכונת הקבלה, אלא על תכונת ההשפעה. אדם כתב ספר על גילוי הכוח העליון והשאיר אחריו תלמידים שהחלו לפתח שיטה זו, כדי לאפשר לכל אדם לפי רצונו, לפתח בתוכו את החוש להרגשת הכוח העליון.

הערה: מוזר לשמוע את זה, כי אנחנו התרגלנו לזה שאדם זו דמות חצי אגדית, שחי עם אשתו חווה בגן עדן, ואכל תפוח מעץ הדעת.

תשובתי: העניין הוא שהתורה תמיד מדברת בשפה אנושית, גם כשהיא מספרת על דברים נעלים מאוד. התורה מתארת תהליך רוחני מיוחד בכמה דרגות, מה שנקרא פרד"ס (פשט, רמז, דרש, סוד). ואם אנחנו יודעים לקרוא אותה בצורה נכונה, אז נוכל להגיע למצב של אדם הראשון, אדםהפרדס זה ארבע דרגות של הבנת התורה. והשגת התורה מתחילה מהסוד, כמו שאמר המקובל הענק הגאון מווילנה, כי אנחנו הרי לא יודעים בינתיים דבר. לכן, כשאנחנו מתחילים מאדם הראשון שאכל תפוח, זה בשבילנו סוד אמיתי, מפני שאנחנו לא מבינים על מה מספרת התורהאבל אם נעבוד לפי השיטה הקבלית, אז בהדרגה נתקרב לתחום הנסתר, הכוח העליון הנסתר, ונתחיל לגלות את החלק הזה של הבריאה. אז נתחיל לראות בתורה מה שבאמת מתרחש שם, ומהסוד נעבור לפירוש הפשוט ביותר, לפשט. הפשט מסמל לנו, שכל האמור בתורה פשוט וגלוי להבנה שלנו.

המשך יבוא…

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 16.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest