דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התורה היא היסוד לכל החוקים

התורה היא היסוד לכל החוקים

חוקי התורה הפכו ליסוד של כל החוקים מפני שאלה הם חוקי הטבע של הקשר האנושי. אם אנחנו הופכים בהדרגה מקוף לאדם, אז באופן טבעי אנחנו מתקרבים למימוש החוקים, או לפחות חושבים שצריך לעשות זאת, אף על פי שלא מצליחים ממש. כלומר, אלה הם חוקים של העולם העליון, שאליו בסופו של דבר אנחנו צריכים להשתוות, וחוקי הטבע העליון הם קבועים.

האנושות מתחילה בהדרגה להתפקח, רוצה להתנהג לפיהם ולהתנהל על ידם. קשה לומר עד כמה זה מצליח, מפני שלאנשים אין כוח לעמוד בהם, את הכוח הזה צריך לקבל. לשם כך נועדה חכמת הקבלה שנותנת לאדם כוח למלא אחר החוקים הללו, כיוון שאנחנו בעצמנו לא מסוגלים לממש אותם מפני שהם הפוכים לטבע שלנו.

אבל אם האדם משתמש נכון בשיטת הקבלה, אז הוא מקבל כוח, שׂכל, ואז הוא יכול לחיות לפי החוקים האלה. בעיקרון, מדובר רק בחינוך. צריך לחנך נכון את האדם כדי להפוך אותו באמת מקוף לאדם. כיוון שנכון להיום התנהגותו יותר גרועה מזאת של הקוף.

אצל הקופים קיימים חוקי חי ברורים שבהם שולט הטבע והם ממלאים אחריהם בצורה אינסטינקטיבית. לכן, אין שם שום דבר טוב או רע, כי זהו הטבע שלהם.

ולנו יש אפשרות לפעול "בעד" או "נגד", למען", וכולי, כלומר, לנו ניתנה דרגת חופש מסוימת המאפשרת לנו לברר לטובת מי לנצל את החוקים, לטובתי או לטובת החברה, כיצד להשתלב בחברה כדי להיות ביחד כאחד שלם.

בדרך כלל אנחנו בוחרים לטובתנו, ולא חושבים על כך שאם נתחבר עם החברה, אז הבעיות תיעלמנה ולא תישארנה שום דילמות. זה נושא לעתיד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 29.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שתי דרגות של התורה
המצוות והמשפטים
אין עונש, יש תיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest