דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החברה כבית הורים לכל משפחה

החברה כבית הורים לכל משפחה

הערה: לפי דעתי, זה חשוב מאוד שאנחנו עושים בירורים של ה"אני" האמיתי דווקא בתוך הקבוצה. כיוון שהרבה פעמים אנחנו משתדלים לברר את הרצונות האמיתיים שלנו בעצמנו, לבד, ומשקרים לעצמנו. אנחנו מגלים שלמחרת אנחנו רוצים כבר משהו שונה ממה שרצינו אתמול.

תשובתי: בלתי אפשרי לברר את זה לבד. רק דיון משותף יכול לספק לנו ערכים נכונים, מתקדמים.

שאלה: אז מה, האם לכולם יהיה סטנדרט אחיד?

תשובתי: כל אחד מוצא סטנדרט משלו, כי אין שני אנשים שמרגישים את העולם בצורה שווה. אנחנו כאילו רואים עולם אחד, אבל כל אחד תופס אותו בצורה שונה.

שאלה: כיצד אני יכול לשמור על הייחודיות שלי, אם אני עובד בתוך הקבוצה ושומע את הרצונות של כל היתר?

תשובתי: אנשים אחרים מראים לי לפי אילו שלבים עליי להתקדם לגילוי הטבע שלי, לגילוי החלל האמיתי שלי. דווקא בזכות כל מה ששמעתי מאחרים, אני בסופו של דבר מברר את החלל שלי.

עכשיו אנחנו רוצים לבנות את היחסים עם בן הזוג, אבל אחר כך הזוג שלנו יצטרך לעבוד על היחסים בזוגיות רחבה יותר, עם כל האנושות. הקבוצה היא המודל של כל האנושות ועוזרת לי לגלות את החלל הפנימי שלי. כי החלל הזה דורש לא רק חיבור עם בן הזוג אלא בסופו של דבר הוא צריך להתפתח ולחבר אותי עם כל האנושות למשפחה אחת, להפוך אותנו לאיש אחד.

בלי הקבוצה בלתי אפשרי להסתדר, כיוון שהיא צריכה להיות ה"כלי" החיצוני, הכוח החיצוני שעוזר לי לפתח את ה"כלי" הפנימי, את מערכת הקשר הפנימית שלי עם מישהו. חייבת להיות מדרגה נוספת, יותר גבוהה, שבעזרתה אני יכול לברר את הדרגה שלי, כמו אבא ואימא כלפי הילד.

כל הקבוצה מדברת ומבררת את הצורך הפנימי של האדם להיות בקשר עם הזולת. הקשר עם הזולת מתחיל מבני האדם הקרובים לנו בצורה טבעית, כמו בן או בת הזוג. אבל אנחנו לא יכולים לבנות קשר אמיתי בין בני הזוג אם אנחנו לא נמצאים בתוך החברה. החברה מסייעת לנו לגלות את החיסרון הזה בצורה הנכונה אם אני רוצה להסתכל על בת הזוג שלי בצורה נכונה, לראות אותה מבפנים והיא רוצה לראות אותי כדי שבאמת נתחבר אחד עם השני.

אם אנחנו רוצים לקלף מעצמנו את כל הקליפות ולהתחבר באמת כך, שאני אמלא אותה והיא תמלא אותי, אנחנו זקוקים לסביבה שתומכת בנו ועוזרת לנו למצוא את כל החללים ולברר כיצד למלא אותם. כל זה אפשרי רק על בעזרת הסביבה.

החברים בקבוצה עוזרים לי לראות מה אני רוצה. הם מגלים בי את זה, כך שאני מתחיל לראות את זה, אבל הם אינם רואים זאת. אני מרגיש על עצמי, ואף אחד אינו יכול להרגיש אדם אחר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 198, 20.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפסיק לשחק תפקידים של אנשים אחרים ולחזור להיות אני עצמי
מנגינה בשני קולות
טנגו משפחתי: כולם רוקדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest