דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התגברות על המתרס האנרגטי

התגברות על המתרס האנרגטי

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 4

שאלה: ההתכללות שלי בקבוצה או במעגל בסדנה כרוכה בקבלת איזה שהם כללים. מה לעשות אם אני מבין שהמטרה שלנו היא חיבור, אבל פתאום מרגיש דחף פנימי חזק להפר את הכללים, וכמו שזה נראה לי, כדי לזרז את השגת המטרה הכללית? ומה עליי לעשות אם אני רואה כזה דחף באדם אחר?

תשובתי: קיים בנו רצון להזיק לדרך הרוחנית, להזיק לקבוצה, לבורא, לחברים. זהו רצון אגואיסטי טבעי שלנו להתמרד נגד משהו או מישהו: נגד המורים, ההורים וכדומה, במיוחד שם, איפה שאנחנו לא מרגישים שום עונש מיידי, איפה שהאגו לא מרסן אותנו. תכונה כזאת נמצאת בתוך האגו. במיוחד היינו רוצים "להכשיל" את הבורא, אם כמובן הייתה לנו אפשרות כזאת, עבור האגו שלנו זה היה התענוג הגדול ביותר.

העניין הוא, שכל האנושות קיימת בחלל חיצוני שאינו גלוי לנו, כל היקום שנראה לנו כל כך גדול, כל מה שאנחנו מרגישים בתוכנו זה בסך הכול כמוסה אנרגטית סגורה קטנה.

אנחנו רואים עד כמה האנושות אומללה, ויודעים שיכולים להראות לה כיצד אפשר לפרוץ דרך המחסום האנרגטי הזה.

אם אנחנו נחזיק לפנינו את התמונה הזאת, ננסה בעזרת הקבוצה לתאר אותה לעצמנו באופן ריאלי מרבי, אז לא יופיעו בנו דחפים להזיק למישהו. להיפך, אנחנו עם החברים נתחיל כל הזמן לחשוב איך אפשר לפרוץ מעבר לגבולות המתרס האנרגטי.

אבל קשה מאוד להתגבר עליו, כאילו שאנחנו מתקרבים למגנט שכל הזמן דוחה אותנו ממנו. וככל שנתקרב למחסום הזה, כך נרגיש בצורה חדה יותר את התנגדותו.

אבל ככל שאנחנו בצורה בהירה יותר נתחיל לשייך את עצמנו לא לטבע שלנו, אלא לטבע שנמצא מחוץ לכמוסה האנרגטית שלנו, אז נתחיל במחשבות, בלב, בשׂכל, בתנועה הפנימית שלנו, בהרגשה, כביכול לחיות בחיים שבצד השני.

ואם מופיע אצלי דחף להזיק לקבוצה, להזיק לכל התנועה, יהיה מובן לי שזה המגנט דוחה אותי וכאן אני צריך שוב להתגבר עליו.

אבל זהו מאבק. צריך כל הזמן לברר בתוכך, לֵמה אתה מחובר, לֵמה אתה משייך את עצמך: או לזה שאתה רוצה להימצא מחוץ לגולם שלנו, או לזה שאתה שוקע בביצה הזאת ונכנע. לכן הקבוצה צריכה כל הזמן לשמור על הפוטנציאל הכללי.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להוליד את עצמך
השבירה הפנימית הגדולה
נקודת מפנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest