דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעה מביאה שׂמחה

השפעה מביאה שׂמחה

laitman_2011-01-19_2385-70.jpg

שאלה: מדוע נאמר, שפעולת השפעה תמיד מביאה הרגשת שׂמחה?

תשובתי: אם האדם דבוק בעליון, אז הדבקות הזאת חייבת להביא לו שׂמחה, הרי הוא נכלל בשלמות של העליון. זה לא סתם מצב רוח שׂמח, אלא הרגשת מילוי בשלמות ונצחיות, שייכות ותלות, נגיעה במשהו מושלם ונצחי.

כזאת הרגשה מרגיש אדם, שיש לו קשר עם מדרגה יותר עליונה, שבה נכללים: מורה, קבוצה, בורא. ככל שהוא מעריך אותם יותר, כך הוא מרגיש יותר שלמות. אך אחר כך מופיעה השאלה: כיצד הוא משתמש בהרגשה הזאת? האם הוא פשוט מחפשׂ הרגשה טובה, כדי להרגיע את עצמו? או שהוא משתמש בזה, כדי לעלות ולהשפיע בחזרה?

כלומר יש חשיבות, האם הוא משתמש בקשר שלו עם "מורה, קבוצה, ספרים" כדי לרכוש כלי רוחני, שנקרא "אמונה", או כדי למלא את עצמו? אם הוא מחפשׂ מילוי אגואיסטי, אז זה רצון טמא המכונה "קליפה", שרוצה להתדבק לקדושה ולינוק משָם אור.

גם מצבי טומאה כאלה חייבים בדרך לעבור, להרגיש ולהשתדל להתגבר עליהם. בסופו של דבר אני צריך להשיג, שאין שום דבר חוץ משליטה יחידה, שליטתו של הבורא. זה אומר, שהבורא, הוא טוב ומטיב וממלא את כל העולם שלי, את כל הרצונות שלי, את כל הלב והשׂכל. אני צריך כל הזמן להרגיש, שאני נמצא בשליטת הבורא ושהוא ממלא אותי. ולא לאפשר לקליפה (לרצונות הטמאים שלי) לאכול את עצמי.

ישנם אנשים שמקבלים הנאה מ"לאכול את עצמם", או שכל כך התרגלו לזה שלא מסוגלים לצאת מהמצב הזה. אך זה מצב רע מאוד ולא מביא לשום התקדמות. האדם חושב שיסורים עוזרים לו להתקדם ושהם יסתיימו מתישהו. אך זה אף פעם לא יסתיים. ההתקדמות נעשית דווקא בזכות זה, שאנחנו משתוקקים לשׂמחה, לטוב, לאושר מביצוע מעשים טובים, למדרגה עליונה, לאמונה. זה נקרא אמונה בעליון, כשהאדם מרגיש את עצמו שייך לשלמות, מצטרף לעליון.

אז שאל את עצמך: האם אתה משתדל להידבק בעליון, כדי לקבל מזה תענוג, או שאתה מחפשׂ התפעלות ושׂמחה, שיעזרו לך לרכוש את היכולת להשפיע?

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוח האידיאל הגבוה של השפעה
תחזור הביתה בשמחה…
לצייר בתוך עצמי את תמונת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest