דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השוחד יעוור פקחים

השוחד יעוור פקחים

נאמר: "וְשֹׁחַד לֹא תִקָּח כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר פִּקְחִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִים." (תורה, שמות כ"ג, ח').

בכל מצב שבו אתה נמצא, ונניח שתיקנת את עצמך, אתה הופך להיות ברמה שווה עם האחרים, מגלה בתוך הקשר איתם את הבורא, ופתאום במדרגה הבאה האגו שלך קופץ. הוא מציע לך שוחד: אתה יותר גבוה מהאחרים, יותר חזק מהאחרים, אתה יכול לעשות את מה שהאחרים לא יכולים, אתה פִקח.

חייבים להבין, שעכשיו האגו נותן לך שני סוגי מילוי: עושר וראייה, כלומר מילוי של הלב (האגו) ומילוי של השׂכל. אתה כביכול מתעלה מעל החברה, ובמידה הזאת ניתנת לך ההזדמנות "לאהוב את הזולת", כי אז אתה תאזן את ההתעלות שלך מעליו. אבל אם אתה לא לוקח את השוחד הזה, אז לא תגדל.

ה"כלים" שלך התרחבו לעושר ולידע. אם אתה לא תעבוד איתם, אז לאן אתה תגדל? אתה חייב לעשות את זה! אבל עכשיו בעזרת העושר והידע הנוסף, לך ותאהב אותם. עכשיו הם בשבילך הדבר החשוב ביותר. אתה חייב לעשות הכול עבורם, כל מה שאפשר, כפי שהיית עושה למען התינוק שלך.

שאלה: יוצא, שזה שלאדם נותנים כזאת פריצה בידע, והוא כבר יכול לנהל המונים, הוא מייד צריך להפוך לאהבה?

תשובתי: זוהי עבודה נוראית, מה שתיאר דוד המלך בתהילים, כי הוא הרי נלחם כל חייו. אבל את השליטה שניתנה לו הוא כיסה באהבה. הוא ביצע את משימתו כלפי כל העם באופן שונה במקצת מאשר כל מלך אחר. מלך, הוא האוהב ביותר, אחרת הוא לא מלך. וזה נקרא "מלך ישראל", ממלכה, זו "מלכות".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא תשתחווה בפני דעתו של האגו שלך
ניגוד שמגלה את תמונת העולם האמיתית
עלייה לא קלה

One comment

  1. תודה לרב לייטמן מדי יום אני מקשיבה להסברים שלך ואני מודה לקדוש ברוך הוא .שהביא אותי להכיר ולשמוע את דברייך החכמים .שנותנים תקווה לחיים טובים .לקרוב לבבות ואהבת הזולת .ליציאה מהאגו ששיבש את אופי האדם .ואני מרגישה קרובה יותר לבורא ..שנה טובה ובריאות שנה מתוקה ללא אגו. אדית .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest