דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השגה כללית ופרטית

השגה כללית ופרטית

laitman_2010-12-26_0762_us-70.jpg

אנחנו קיימים בהרגשת החיים שנקראת "העולם הזה". זהו העולם הנמוך, הקטן והגרוע ביותר מבין כל העולמות, אך בכל זאת, גם זה סוג של חיים, ואנחנו מבינים בכללות מה זה אומר. אך כיצד נוכל לחדור לפרטים, כלומר לעולמות העליונים, ולהתחיל לעלות אליהם?

זה אפשרי רק בתנאי שנרצה לעלות במדרגות האלה של העולמות, כדי להלל ולשבח את הבורא. רק לשֵם כך דרושים לנו כל העולמות האלה, כדי שנממש דרכם את ההשפעה שלנו, את האהבה לזולת. ואז יאפשרו לנו לחדור לכל הפרטים, במקום המבט הכללי והשטחי של האדם שמרגיש את עצמו ב"עולם הזה", ולעלות ב-125 מדרגות ההשגה הרוחנית האישית.

כל פרט שאתה רוצה להרגיש, להשיג ולראות בעולמות הרוחניים האלה, דורש שתכוון נכון את המאמצים שלך, והגילוי שתקבל בסופו של דבר חייב להיות רק לטובת הזולת או הבורא (שזה אותו הדבר).

אחרת, בשביל מה לך להתעמק בכל פרטי הפרטים האלה? למען התענוג העצמי? זה בלתי אפשרי, מפני שתענוג רוחני הוא תענוג מההשפעה, ולא מהקבלה האגואיסטית!

לכן המעבר מההשגה הכללית להשגה הפרטית בעולם הזה גורם להתפעלות גדולה ויכולת להתמלא יותר, לא סתם לראות מרחוק משהו מעניין, אלא להתכלל בעצמך בתהליך ולהשתתף בו. מובן שקיים הבדל גדול בין להיות צופה מהצד לבין להימצא בעצמך במרכז העניינים, זה מביא תענוג גדול הרבה יותר.

וכך גם בהשגה הרוחנית האישית, יש לך הזדמנות גדולה יותר להשפיע, ובאותה המידה שאתה מוכן אליה, תיפתח לך ההשגה האישית הזאת.

לכן, אדם שרוצה לראות לא רק את התמונה הכללית, את "העולם הזה", אלא גם את כל הפרטים, את כל החלקים הקטנים ביותר של הבריאה, ואת פעולות הבורא, צריך קודם כל להצטייד בכוונה "על מנת להשפיע".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש מה זה להיות בורא
כל מדרגה מתחילה מאפס
"וייפח באפיו נשמת חיים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest