דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעמוד לפני האבסולוט

לעמוד לפני האבסולוט

laitman_2011-03-22_3161-70.jpg

שאלה: איך צריכה להיות תפילה אמיתית?

תשובתי: נכון, כדי להשתנות, דרושה לנו בסופו של דבר רק תפילה. התפילה הנכונה מוגדרת במילים: "ישראל, התורה והבורא הם אחד".

יחד עם כל העולם, עם כל החברים, עם כל הקרובים והזולת, אני רוצה להשיג כזה מצב, שבו כולנו מאוחדים, ובאמצעות האיחוד הזה גורמים נחת רוח לבורא. כלפינו הוא טוב ומטיב, אין עוד מלבדו, וכך גם אנחנו כלפיו טובים ומטיבים, אין עוד מלבדנו.

ואז, כמו שנאמר, הוא ושמו יהפכו לאחד. במילים אחרות, האור והכלי, הבורא ואנחנו, מגיעים לאיחוד ולדבקות.

שאלה: וזוהי תפילת רבים?

תשובתי: כן. הרי אתה מתפלל עבור כולם. זוהי אותה התפילה, אותה הכוונה שאברהם כל כך רצה להצית בבבל. הוא השתוקק להזמין את התיקון מייד: "בואו נתחנן ונתפלל, בואו נעשה את זה!".

"להתפלל" זה לדון את עצמך: עד כמה מקולקל המצב שלי ומה חסר לי כדי לתקנו? כלומר, תפילה היא יותר בדיקת המצב, מאשר בקשה לבורא. הרי אין ממי לבקש, האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת. הוא כולל בתוכו מחשבה ורגש, אך כשאתה מתפלל, אתה כביכול רוצה להעניק לו את התכונות והרגשות שלך.

וזאת כל הבעיה. עלינו להעביר את כל המשקל לבדיקה עצמית. להתפלל זה נקרא לבדוק את עצמי: מה חסר לי, על מה בתוכי אני רוצה לשפוך את האור. במקום שבו אני מגלה את החיסרון, לשָם הוא מגיע ושָם הוא פועל. כלומר, עליי לגלות את החסרונות שלי, את הצרכים שלי.

אני ניצב בפני אבסולוט, בלתי משתנה, והכול בו לטובה. אם כך, על מה אני יכול לבקש? הרי הוא  מלכתחילה נותן את כל השפע. משמע, שאני צריך לגלות בתוכי את אותם המקומות שאני חייב עכשיו לתקן. וזוהי התפילה. היא כולה מכוונת אליי, לחיפוש של מה שחסר לי כדי להידמות להשפעה, לאור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 29.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה לבקש מהבורא?
חסרה רק התפילה
יחד לבקש את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest