דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השבירה היא טעות מתוכננת מראש

השבירה היא טעות מתוכננת מראש

laitman_2010-05_ny_0014196cc3_o-70.jpg

כיצד מתרחשת שבירת הכלים? – התחתון (המלכות שאינה יכולה למלא את עצמה, אך בלעדיה לא יכול להיות גמר התיקון) מבקש מהעליון (מהאמא) אור, כדי לקבל אותו בכוונה על מנת להשפיע. כל המערכת של העולמות העליונים כבר מוכנה לתת לתחתון את האור הזה, כעת הכול תלוי בתחתון שמבין שהכול כבר מוכן לסעודה, והוא יכול לקבל אותה ללא כל בושה, רק בכוונה על מנת להשפיע!

הוא באמת רוצה בהשפעה הזאת! ומלמעלה אומרים לו: "קח, הכול יסתדר לך!". דבר אינו מבשׂר התרסקות. איפשהו שם, בצמצום הראשון, בצמצום א', מסתתר העוקץ של הנחש, אך מכאן לא ניתן להבחין בו, הוא עדיין לא התגלה אף פעם בעולם. הנקודה העצמאית הנסתרת הזאת של הנברא, עוד לא באה לידי ביטוי. הנברא היה כפוף לבורא באופן מוחלט, לאור שברא אותו, והיה בלתי אפשרי להבין שמשהו מפריע לו להימצא בהשפעה מלאה. אך מהצד השני, הייתה מוכרחה להיות קיימת נקודה כזאת, אחרת הנברא לא יהיה עצמאי.

אם אני מסוגל לבצע את כל מה שהבורא אומר לי, אני עצמי כביכול לא קיים! אין את האישיות שלי! האני שלי מתגלה דווקא בזה שאני מאוד רוצה להיות כמו הבורא, אך משהו בתוכי אינו מאפשר לי לעשות זאת. התכונה הזאת, אשר אינה נותנת לי להפוך להיות דומה לבורא, למרות כל הרצון שלי, היא זו שעושה אותי עצמאי.

שורש השבירה הוא בגילוי העצמאות של הנברא, העומד מול הבורא. אם הוא היה מקבל כעת את כל הרצונות, אור מלמעלה והתעוררות מלמטה והיה עושה פעולה בכוונה על מנת להשפיע, זו הייתה סתם פעלה מכנית! ואילו השבירה היא זו שמפיקה ממנו ומפתחת את הנקודה המאפשרת לו להתנתק מהעליון, מהבורא.

עד לשבירה זו סתם מכונה, בזמן השבירה מתגלה נקודת העצמאיות שלו, ולאחר השבירה נוצרת מערכת תיקון של הנקודה הזאת, כלומר אפשרות לפעול באופן עצמאי. תיקון הנברא הוא בכך שלאחר השבירה הוא מקבל את כל ההחלטות בהתבססו על הנקודה הזאת של העצמאיות שלו, ולכן עולה בהדרגה, ממטה למעלה לקראת הבורא, בכך הוא בונה את עצמו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 14.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
הדרך אל העצמאות
כיצד נשבר הכלי?
לא שבירה, אלא הכרת האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest