דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשלום עבור ההשפעה

תשלום עבור ההשפעה

laitman_2010-02-02_3887-70.jpg

שאלה: כיצד אני יכול להישאר במוטיבציה, בכוונה על מנת להשפיע, אם אינני רואה שום תוצאות מהפעולות שלי?

תשובתי: יש כאן בעיה כפולה. מצד אחד אני צריך לבקש עבור ההשפעה שבזה אין לי כל עניין. מהצד השני, אם פתאום באורח פלא אני ארצה להשפיע, אני בכל זאת מצפה עדיין לתוצאה מהפעולה הזאת בכלים דקבלה, בהם אין השׂכר עבור ההשפעה יכול להגיע. זה פשוט לא יכול להיות, אם אני משפיע אז גם את התוצאה אני מרגיש בכלים דהשפעה. אך אם אני משפיע ומצפה לתוצאה בכלים דקבלה, אני נשאר ריקן כפליים.

זו הסיבה שהאדם אינו רואה שום תוצאה מפעולותיו הטובות והנכונות שאולי הוא מבצע אותן, וזה טבעי, מאחר ואין הוא מחפש במקום הנכון. הוא בודק את הארנק שלו, נו, איפה השׂכר עבור ההשפעה? איפה הכסף, איפה הכבוד, השליטה, הבריאות, לפחות משהו? ובכלים האלה אין תוצאות, אפילו להיפך, הם ריקניים כפליים. השקעתי כל כך הרבה כוחות ואין דבר. מילא לא הייתי משקיע מאמצים, מי שאינו עובד אינו מקבל (למרות שאני מוכן לקבל גם מבלי לעבוד), אין למי לבוא בטענות. אך אם אני משפיע ואינני מקבל, זה כבר רע כפליים.

אז מה עליי לעשות? – כדי להרגיש תגובה על פעולת ההשפעה, התועלת ממנה, צריך לגלות כלים דהשפעה. צריך להבין בצורה נכונה איזו תוצאה אמורה להיות מפעולת ההשפעה. כמו שנאמר, שׂכר מצווה – מצווה. או – שׂכר מצווה לדעת המֵצַוֵוה. אני מגלה את תכונת ההשפעה שמתחילה פתאום להופיע ולהתגלות בתוכי, הכוח העליון השולט על הכול, אשר איתו פתאום מופיע לי איזה קשר.

או שאני מרגיש שיש לי השתוקקות להמשיך לפעול בכיוון הזה, בזה השׂכר. צריך לחפש אותו, רק הבעיה שלנו היא בכך שאיננו מחפשים את מה שצריך ולא היכן שצריך.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ללמוד לראות אור בהשפעה
תכונת ההשפעה הממגנטת
מי יעזור לי "לצאת מעורי"?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest