דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר 23.12.2018

השאלון המהיר 23.12.2018

שאלה: כיצד תכונת האמונה (חסדים), יכולה להפוך לתכונת ידיעה (חכמה)? האם תכונות רוחניות יכולות להפוך אחת לשנייה?

תשובתי: לא. תכונת האמונה זו תכונת השפעה ואם יש לי את תכונת ההשפעה והיא חזקה מספיק, אז אני כבר יכול לקבל לתוכה את הרגשת הבורא שנקראת "אור חכמה".

שאלה: לדבריך "אין אמונה" אבל אנו הרי אומרים: "אמונה במורה", "אמונה בחבר", "אמונה בספרים", "אמונה בבורא"?

תשובתי: לא מדובר על אותה הגדרה ל"אמונה” שעליה מדברת חכמת הקבלה. על פי חכמת הקבלה "אמונה" זה כוח שאיתו אני יכול ליצור, לפעול, זו האפשרות להיות דומה לבורא.

שאלה: ממה להתחיל את ההכרות עם חכמת הקבלה לתלמיד חדש לחלוטין? מה עדיף לקרוא מתוך המקורות:  כתבי רב"ש, כתבי בעל הסולם, את הספרים שלך?

תשובתי: הייתי מייעץ לקרוא את הספר שכתבתי "השגת העולמות העליונים". למרות שאיני מחשיב אותו לספר מקור,  אני חושב שזה הספר הכי מתאים להכרות ראשונית עם חכמת הקבלה. במידה מסוימת הספר הוא הבעה של הספר "שמעתי" בצורה קלה.

שאלה: אם התפתחות האדם היא בהכרה על ידי רגש והוא נפטר בגיל 10, 12, 14 או 17,  האם בגלגול הבא התודעה והרגשות יישארו באותו גיל והאם זו תהיה נשמה או רוח?

תשובתי: כמובן שכל מה שאדם עובר בחיים האלה לא הולך לאיבוד והוא ממשיך את הדרך שלו.

שאלה: אני לא רואה איך לממש את עצמי בעולם הזה כדי  לשמור על צרכים גשמיים. אני מרגיש כמו בחושך. האם כדאי לי לכוון את כל המאמצים כדי למצוא קבוצה וללמוד עם אמונה שדווקא זה ייתן לי הבנה?

תשובתי: אני סבור שאדם צריך לרכוש מקצוע שיאפשר לו לפרנס את עצמו ואת משפחתו באופן נורמלי, ללא שום מותרות ואת כל יתר הזמן להקדיש להתפתחות רוחנית. אלה וודאי יהיו כבר חיים אופטימליים .

שאלה: מה זה "שׂכל" מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: שׂכל מנקודת מבטה של חכמת הקבלה זה אור חכמה שממלא את אור החסדים.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest