דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 23.06.2019

השאלון המהיר – 23.06.2019

שאלה: מה ההבדל בין מצב רוחני למצב נפשי?

תשובתי: מצב נפשי, זה כאשר אנשים יושבים למשל בפילהרמוניה או מנגנים על גיטרה ושרים בחצר. ואילו מצב רוחני, זה כאשר אדם מתעלה מעל לאגו שלו ובתכונת השפעה שאותה הוא רכש, מתחיל להרגיש את הבורא וכוחות אחרים שמלווים אותו.

שאלה: אם אני חושב שאני מבין הכול, האם זו ממש צרה?

תשובתי: לא צרה, כל זה חולף. כאשר אנחנו מתחילים להרגיש את הרוחניות, מגיעה אלינו הבנה של קשר הדדי בין כוחות רוחניים, אובייקטים רוחניים, תכונות של השפעה ואהבה, תכונות של החלפה הדדית. ואז אנחנו כבר עובדים באופן רציני עם קטגוריות רוחניות, עד למצב שבו אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון שאינו תלוי בחיים שלנו ובעולם שלנו.

שאלה: האם לכל בני האדם יש רשימו (גֵן רוחני)?

תשובתי: לכל בני האדם יש גן רוחני ומתישהו ישיגו את אותה מטרה, אותו מצב שהשגנו אנחנו, אבל אחרינו, מפני שבהם מתעורר הרצון להשגת העולם העליון, הבורא מאוחר יותר. ברגע הנוכחי דווקא אנחנו מתעוררים.

שאלה: באלו יחידות מידה חכמת הקבלה מודדת את כוח ההאצלה וההשפעה?

תשובתי: באותן יחידות כמו שהיא מודדת את גודל המסך, כלומר לפי כוח ההתנגדות שלו, בעביות הרצון. השדרוג מתרחש או לפי חמש מדרגות של פרצוף, או לפי 125 מדרגות של העולמות, או לפי אורות: פנימיים, חיצוניים, עליון, תחתון וכדומה. כלומר, זה שדרוג מדויק לחלוטין, שבו הכול נשקל ונמדד.

שאלה: כאשר מקובל ישן, האם הוא מרגיש את הבורא?

תשובתי: לא, זה לא כמו בעולם שלנו: חלומות נבואיים וכל מיני מעופים בחלומות. שום  דבר מזה. מקובל מרגיש כל דבר רוחני באופן ריאלי לחלוטין בתוכו ולא במצב של חלום. להיפך,  הוא מרגיש, שהכול ממש בהיר לחלוטין.

שאלה: האם אנחנו יכולים בקבוצה כמו מועדון של יום שבת, להרגיש במידה כלשהי את הבורא או את העולם העליון? או שזה אפשרי רק בקשר הדוק וסדיר בקבוצה, כמו למשל עבודה בעשירייה?

תשובתי: קשה לומר. אם אתם מתאספים פעם בשבוע ושום דבר אחר לא מקשר ביניכם, אז ודאי שזה מעט מאוד. עליכם לעבוד ביניכם על רצון משותף, כדי שהוא יתגלה בכם ואז תוכלו לגלות, שגם הבורא נמצא איתכם.  אני חושב שיש ביניכם אנשים רציניים, לכן תשתדלו להיות מקושרים קצת יותר.

שאלה: מה זאת נאמנות לבורא, אם הבורא זו תכונת השפעה, מערכת?

תשובתי: כאשר האדם הולך בעקבות תכונת ההשפעה באופן מלא ורק בתוכה הוא רוצה להימצא, זוהי נאמנות לבורא. זה דבר גדול מאוד ואלה הכיוונים שלו בחיים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest