דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 18.02.2018

השאלון המהיר – 18.02.2018

שאלה: מה ההבדל בין מחשבה על עצמי או מחשבה על אחרים, האם בכל מקרה אני הוא החושב?

תשובתי: בוודאי שאני הוא זה שחושב, הרי איני מפסיק להתקיים. ההבדל הוא היכן אני קיים, בתוך הגוף הבהמי או בתוך הנשמה שלי שנמצאת מחוצה לי, באחרים.

שאלה: כיצד האחדות יכולה להגן עליי מההשפעה העוצמתית של ערכי החברה הצרכנית?

תשובתי: אם הקבוצה חשובה עבורי יותר מאשר החברה הרחבה, או אפילו העולם, אז הקבוצה מגינה עליי מהשפעת העולם הסובב. אבל אם העולם חשוב לי יותר מאשר הקבוצה הקטנה שלי, אז אני נמצא תחת השפעתו, וכבר אף אחד לא יכול להיות ערב לעתיד הרוחני שלי.

שאלה: האם יכולה להתקיים אחדות רוחנית בין בעל ואישה?

תשובתי: בוודאי. אמנם הקבוצה בדרך כלל מתחלקת לחלק גברי וחלק נשי, אך בבית בני הזוג יכולים ללמוד ולקרוא ביחד. יתרה מכך, הבעל יכול להיפתח רוחנית לאשתו עד כדי כך, יותר מאשר לכל אחד אחר בעולם.

שאלה: מדוע הבורא יוצר מצבים שמביישים אותי?

תשובתי: הבורא פועל כך כדי לרסן במקצת את האגו שלך. ומה רע בכך, ממה אתה מתבייש? האם אתה פוחד שיגלו אותך בנסיבות לא נעימות ומגונות? כל זה נועד  לעזור לך להשפיל ולהכניע את עצמך.

שאלה: מה משמעות האימרה: "מוסיף דעת, מוסיף מכאוב"? על איזה מכאוב מדובר?

תשובתי: אם אתה מוסיף דעת, אבל לא מאזן זאת עם מערכת ההשפעה, כלומר "אור חכמה" לא מתלבש ב"אור חסדים", אז במקום אור מתגלה חושך.

שאלה: איך אני יכול לבטל את האגו שלי, אם אין לי שום דבר פרט לאגו? האם לא מדובר בשקר עצמי?

תשובתי: זו הסיבה לכך שאנחנו בקשר עם החבר, כדי שהאגו שלי ישמש לו לעזרה, והאגו שלו ישמש לי לעזרה. התכללות הדדית כזאת של כולם זה בזה יוצרת שדה אנטי-אגואיסטי.

שאלה: האם אני יכול להכניס את עצמי לתוך שדה אנטי-אגואיסטי, על ידי האזנה לסדנה או קריאת ספר כמו למשל ספר הזוהר?

תשובתי: לא, אינך יכול להכניס את עצמך כך לשום מקום. אתה יכול לעשות זאת רק בעזרת החברים שלך. כמה שזה עשוי להיראות לך בלתי אפשרי ומורכב, אבל אין דרך אחרת.

שאלה: איזה קשר יש בין הכוח העליון שמנהל את הכול, לבין אחדות בקבוצה?

תשובתי: זה אותו הדבר. היכן אתה קובע שיש בורא, מרגיש אותו, משפר את הראייה שלך אותו, בא עימו במגע? רק בתוך הקבוצה. רק בתכונות נכונות שאתם יוצרים ביניכם.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest