שאלה: במה נבדלת הבריאה בגמר התיקון מראשיתה, במידת ההכרה או במידת ההידמוּת?
תשובתי: הכרה או הידמות (השגה), הן אותו הדבר.
שאלה: אם נהפוך להיות דומים לבורא ונגיע לדבקות עימו, האם נוכל גם כן ליצור משהו שאף פעם לא היה קיים, ממש יש מאין?
תשובתי: לא. תוכל ליצור מה שלא היה קיים מאלמנטים שכבר מוכנים. כלומר לתקן את הרצונות הלא מתוקנים שלך וליצור רצונות נכונים.
שאלה: האם עליי לבקש מהבורא לגלות בתוכי את הרע, כדי להרגיש יחס נכון לטוב?
תשובתי: בשום אופן לא! האדם אף פעם לא צריך לבקש לגלות בתוכו את הרע. עליו לבקש רק טוב: לגלות בתוכו את הטוב. כאשר יתגלה בך קצת טוב, תראה, כיצד יחד עימו מתגלה בך גם הרע.
שאלה: מה ההבדל בין המושג אדם לבין המושג שכינה?
תשובתי: אדם, אלה רצונות שנבראו על ידי הבורא. שכינה, זה האור שממלא את הרצונות האלה. הרצונות המלאים באור נקראים "שכינה". כלומר שכינה, זו המלכות, והשוכן זה מה שממלא את הרצונות: אור, בורא.
שאלה: איך אפשר להרגיש שבתשובה לבקשה שלנו הבורא מתקן משהו מהאגו? מהם הסימנים לאדם מתוקן?
תשובתי: כאשר באמת תהפוך להיות גבוה מהחבר שלך, אז תראה עד כמה הבקשות שלך עבורו מבוצעות על ידי הבורא.
שאלה: איך יכול להיות שכדי לשנות את הדרגה הרוחנית האישית שלי שתהיה +1 עליי להתחבר עם נשמות אחרות לדרגה +1, זו הרי תנועה לגובה ולא לרוחב?
תשובתי: לגובה ולרוחב זה אותו הדבר. אתה בעצמך לא משתנה, זה מתרחש רק על חשבון החיבור שלך עם אחרים.
שאלה: האם אפשר לקחת דוגמה מתכונות של האופי הגשמי של המורה?
תשובתי: לא. לא צריך לקחת דוגמה ממה שאתה רואה בי ועוד בעיניים שלך. זה לא טוב. לא צריך ללמוד ממני שום דבר פרט לדבר אחד: התמדה בדרך. כל השאר שלך.
שאלה: אומרים, שלכל אדם בעולם הזה יש משימה משלו, תיקון משלו. האם המקובלים לא לוקחים על עצמם את המשימות בכך שהם מתחברים עם בני אדם אחרים?
תשובתי: לא, זה בלתי אפשרי. איך אני יכול לקחת על עצמי תיקון של אחרים? יש לי תכונות אישיות משלי. אני יכול לתקן רק את עצמי.
מתוך שיעור וירטואלי, 16.09.2018