דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר להתקדם ללא ייסורים?

האם אפשר להתקדם ללא ייסורים?

שאלה: מה זה "דרך ייסורים"?

תשובתי: אסור להתקדם למטרת הבריאה על ידי ייסורים, אבל כאשר אתה סוטה מהדרך הרוחנית, אז אתה שוקע בייסורים והם מחזירים אותך לתלם ואתה עושה צעד קדימה. אחר כך אתה שוב חודר לעומק האגו שלך, סוטה הצידה ושוב מקבל ייסורים שמחזירים אותך לתלם, ואתה עושה שוב צעד נכון קדימה.

שאלה: אז אי אפשר להתקדם ללא ייסורים?

תשובתי: העניין שאנחנו כל הזמן טועים בדרך, מפני שבלי טעויות לא נוכל להבין כיצד לפעול בצורה נכונה. לכן בצורה כזו יש לנו אפשרות לנוע לעבר המטרה, כך שלא הייסורים אלא גילוי הטעויות יהפוך להתקדמות. כלומר עבודה על הטעויות שלנו ותנועה קדימה יהיו כאחד.

במקרה כזה נתקדם לא בירידות ועליות, כלומר צועדים צעד קדימה נופלים ועולים, שוב עושים צעד קדימה ושוב נופלים ועולים, אלא בשני קווים: שמאל וימין. בכך שאנחנו מרגישים בקו שמאל ייסורים מסוימים, אי נעימויות, טעויות, אנחנו עובדים איתם בצורה נכונה בקו ימין. באופן כזה לא מתקדמים לסירוגין בשמאל וימין, אלא נעים עם שתי רגליים יחד למטרה אחת.

מלכתחילה אנחנו מבינים שללא גילוי טעויות אנחנו לא יכולים להתקדם, כך אנחנו בנויים. אבל אם אנחנו מתקדמים באופן אגואיסטי, אנחנו כבר מניחים באיזה אופן נגלה את הטעויות, השגיאות, הרע, ומכוונים את עצמנו לכך שנתחיל לעבור לקו ימין.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest