דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 04.04.2019

השאלון המהיר – 04.04.2019

שאלה: שמעתי שהמילה "עוּבָּר" והמילה "זעם" מקושרים. האם אתה יכול להסביר את הקשר ביניהם?

תשובתי: צורת ההבעה החזקה ביותר של האגואיזם היא זעם של האדם, כאשר הוא לא מסכים עם מחשבת הבריאה ורוצה לפקד על העולם. אם הוא מתגבר על הזעם, סוגר את הפה ואת העיניים ומצמצם את כל הרגשות האגואיסטיים שלו, אז הוא הופך לעוּבָּּר.

שאלה: אצלי הכול מתרחש בצורה פנימית, רגשית. אפילו אם מישהו מעליב אותי, אז בעקיפין או במחשבה, מבלי שאני בעצמי יודע על כך, אני איך שהוא מרגיש את זה, אני מרגיש צער ותמיד פונה לאור העליון שיעזור. האם אלא הרגשות  אגואיסטיות?

תשובתי: זה לא חשוב אם הן אגואיסטיות, העיקר שזה משפיע עליך, ובאופן כזה אתה מרחיב את הכלי הרוחני שלך. לקראת עלייה מעל לאגו, עליך לחוות בתוכך הרבה אבחנות במשך שנים רבות.

שאלה: האם צריכה להתגלות לנו "יראה" כדי להתחיל להשיג בתוכי בצורה נכונה את הסכימה של הבריאה?

תשובתי: כן, אבל תלוי יראה ממה. היראה הנכונה זו יראה מכך שלא אהיה מקושר מספיק עם החברים, כדי שבאיחוד שלנו נגלה את הבורא ונעשה לו נחת רוח.

שאלה: האם צריך להשתדל לכוון את הרגישות לעבודה בקבוצה יותר מאשר ללימוד? כלומר אתה שוקע בלימוד ומתחיל ליהנות שם, זה פשוט סוחף אותך…

תשובתי: לא. הרגישות צריכה להתפתח רק ביחסים בין החברים. כל השאר זו קליפה.

שאלה: מה הטעם הנכון בעבודה במצב של ביטול, כאשר אתה רוצה לדאוג רק לרוחניות של החברים?

תשובתי: אם העבודה שלך מכוונת לבורא, ואתה מקווה לגלות אותו במרכז הקבוצה בקשר שלך אליו ובקשר ממנו אליך, זה הכיוון הנכון.

שאלה: כעת הכול פחות או יותר רגוע בעולם ויש לנו אפשרות לעסוק בעבודה הרוחנית בעשירייה, בהפצה ובלימוד. ומה אם פתאום יקרה משהו, מלחמה או בעיות גדולות בעולם, האם תהיה לנו עדיין אפשרות לעבוד בעשירייה, לעסוק בהפצה וללמוד, או שיהיו עם זה בעיות?

תשובתי: כל זה תלוי בך אישית, בקבוצה שלך, בכל אחד מאיתנו באופן קונקרטי, בכולנו יחד. אך ורק ולא בשום דבר יותר.

שאלה: בקשר ללימוד "פתיחה לחכמת הקבלה", לדבריך, צריך להתמוסס בעשירייה, להתחבר איתה וזה הדבר החשוב ביותר, הרי בשׂכל לא תבין כלום. אבל נניח שהתחברתי והתמוססתי בעשירייה ועדיין לא מובן לי חומר הלימוד?

תשובתי: תחילה תתמוסס בעשירייה ואז יהיה לך ברור מה לעשות הלאה. אל תקפוץ. לא צריך לומר שום דבר תחילה תעשה את זה. רק זה צריך להיות לפניך.

שאלה: מה החשיבות של ה"שבת" ויתר המנהגים שמתוארים בתורה ביחס לעשירייה?

תשובתי: לחגים האלה אין שום משמעות, אלה רק דרגות רוחניות. עם הזמן נתחיל להשתמש בהם ולקיימם, אבל לא לפי לוח השנה הגשמי, אלא כאשר נשיג את הדרגות האלה.

מתוך שיעור שאלות ותשובות, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest