השׂכל של הקבוצה

שאלה: מה זה השׂכל של הקבוצה וכיצד אני יכול להבין אותו?

תשובתי: את מה שאנחנו קוראים במאמרים, מה שמדברים עליו, מה ששרים עליו, לומדים כיצד אנחנו מתארים לעצמנו את האיחוד שלנו: באיזה רצון ובאיזו השתוקקות זה חייב להיות חדור בנו, אילו מחשבות צריכות להדאיג את הקבוצה – כל זה, זה השׂכל של הקבוצה.

הקבוצה דומה לבורא. היא, זה האיחוד שלנו. אם אנחנו מאוחדים, אז אנחנו רואים שאין עוד אף אחד חוץ מהבורא שהוא טוב ומיטיב. כך אנחנו מתארים את ההנהגה העליונה שמובילה אותנו למטרה. זה מתגלה באיחוד, כלומר בערבות כשכולם מתלכדים זה עם זה בדרך אל המטרה, וכל מה שמתרחש רק דוחף אותנו אליה.

המטרה היא האיחוד בינינו, שבו אנחנו נגלה את הקשר ההדדי האינטגרלי, מערכת יחידה של אדם. שם כולנו פועלים כמו תאים בגוף, בהרמוניה הדדית. ההרמוניה הזאת, החוק הזה, זוהי ההשפעה הדדית השורָה בינינו, וקיים בורא, מהמילים בוא וראה. את מה שאנחנו משׂיגים בקשר בינינו, זרימת החיים המשותפים, זה נקרא "בורא".

מכאן נובעות כל המחשבות והרצונות של הקבוצה. אם אני, תא נפרד, אז הקבוצה זה כבר גוף חי, מלכות של עולם אין סוף, שכינה, משהו שמושרש בו יישׂום רוחני. כך אני צריך לתאר אותה לעצמי. קבוצה זו מלכות, שכינה, במילים אחרות, "מקום", רצון כללי שבו אני מגלה את הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
איפה אני: למטה או למעלה?
משפחתו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest