דף הבית / המשבר ופתרונו / השׂכל לא נותן הוראות לאגו

השׂכל לא נותן הוראות לאגו

אנחנו צריכים להביא את העולם לרגע האמת, להבנת העובדה שרק האדם עצמו זקוק לתיקון.

אנחנו צריכים לשנות את הטבע שלנו, לאזן את הרע שבנו. אחרת אנחנו נמשיך להרוס את הסביבה. היום המגמה הזאת מקבלת כבר אופי חסר הגיון: אנחנו זורעים מוות בביתנו. זה ידוע, זה נכתב הרבה פעמים, רואים את זה במו עינינו, אנחנו מרגישים את זה על עצמנו כמכות של חום וקור, צונאמי וסופות. ומה שעוד מצפה לנו מלפנים…

ובכל מקרה, כמו בחוסר הכרה, אנחנו ממשיכים שוב ושוב לסלוח לאגו שלנו. רק אינסטינקט טבעי מסוגל לכבות באדם את קולו של השׂכל, כדי שהוא "יתקע" באותו מבוי סתום תחת מטר של מכות בלתי פוסקות. במבט מהצד אתה לא מבין, איך דבר כזה יכול להיות.

ובכל אופן, דווקא את זה הכין עבורנו הבורא, שורה של צרות, עד שנגיע להכרת הרע, עד שלפחות נתחיל לשאול את השאלה: "מאיפה זה בא? למה?" .

הבעיה של המנהיגים של היום היא בזה, שהם חרשים לקול ההיגיון ורוצים רק דבר אחד, להמשיך את המרדף אחרי עושר ושליטה. והעיקר, הם לא רואים פתרון שיהיה בר ביצוע בעיניהם. רבים כבר מבינים שכל העניין הוא בטבע האדם, אך כולם מרימים ידיים בפני הבעיה הזאת. הם מכירים רק בשני האמצעים: צבא וכסף, שמאפשרים להחזיק בשלטון. שום אפשרות אחרת לשלוט אינה נלקחת בחשבון.

אני אומר להם שאפשר לשנות את העם בדרך של חינוך אינטגרלי. תוך כמה שנים אתה תשיגו עלייה ושגשוג. הם מקשיבים, אך לא שומעים. לא יכולים לשמוע, למרות כל השׂכל שלהם…

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכול נגדינו
יוקר המחיה: מי אשם ומה לעשות?
מה זה אומר לשנות את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest