דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרשת שעליה נמצא העולם

הרשת שעליה נמצא העולם

שאלה: מהי יגיעה ברוחניות?

תשובתי: עוד לפני שלושים שנה כתבתי בספר הראשון שלי, שהעולם שלנו נמצא על רשת כוחות שמנהלים אותו. וההבדל בין העולם שלנו לבין העולם הרוחני הוא, כמו שכתוב, בשעבוד המלכויות. בעולם הזה המלכות היא על מנת לקבל ובעולם הרוחני המלכות היא על מנת להשפיע. ואנחנו צריכים, מהעולם הזה, להביא את הקשרים שמורגשים בינינו לאהבת הזולת, להשפעה כללית, למצב שבו אנחנו מגלים את העולם העליון, את העולם הרוחני. ואפשר לעשות את זה רק בקבוצה, תחת ההדרכה הנכונה.

כשאנחנו מתחילים להתקרב לרוחניות, אנחנו מתחילים לגלות במקצת את רשת הקשרים הזאת, ולהרגיש שכל העולם שלנו נמצא על רשת הכוחות הזאת. האדם מתאר לעצמו שכל העולם שלנו נמצא בתוך רשת הכוחות שמנהלת אותו. הרשת הזאת נקראת "ההנהגה וההשגחה העליונה". והיגיעה של האדם היא עד כמה הוא רוצה להתכלל ברשת הזאת ולעורר בה את העצמאות שלו, את העצמיות שלו, את ההשתתפות שלו.

ושם פועלים רק כוחות של השפעה: זו"ן, אבא ואמא… חלקם עולים, חלקם יורדים, ישנם מצבים קבועים וישנם ימים מיוחדים שנקראים "ראש חודש", "ראש השנה", "ימות השבוע" וכן הלאה. כל אלה הם הפרמטרים של השינויים ברשת הזאת.

אם אנחנו רוצים, דרך העולם שלנו, דרך הקשר בינינו, לגלות את הרשת הזאת, לגלות שאנחנו נמצאים בה ומפעילים אותה על ידי הרצונות שלנו – זה נקרא שאנחנו עושים יגיעה.

בהתחלה האדם מגלה את הרשת הזאת באופן אינדיבידואלי: אנחנו כביכול רואים את הרשת הזאת לפנינו. כמו בעולם שלנו, שבו לכל אחד נדמה שהוא פועל ויכול להפעיל את האחרים. הוא לא כל כך מייחס להם השפעות עליו, טובות או רעות.

ולאחר מכן, ככל שאני נכנס יותר לתוך הרשת הזאת, כך אני מרגיש יותר את העולם ורואה בצורה ברורה יותר כיצד הוא משפיע עליי לרעה או לטובה, וכיצד אני יכול להשפיע עליו: היכן זה אפשרי והיכן לא. וכמו שבעולם שלנו אנחנו די מוגבלים ביכולתנו לשנות את המציאות, גם בעולם הרוחני אנחנו מאוד מוגבלים. שם האדם יכול להשפיע על האחרים רק בתנאי שהוא מקדם אותם ומביא לכל המערכת הזאת עוד מאור, עוד חיוּת, עוד בריאות.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קשורים ברשת אחת
המעבר מהפסיכולוגיה המטריאליסטית לפסיכולוגיה הרוחנית
הכול בתוך הקשר שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest