דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הרצון הוא החומר, הכוונה היא צורת החיים

הרצון הוא החומר, הכוונה היא צורת החיים

מחקרו של ק. בקסטר, מומחה מארה"ב בעבודה עם מכונות אמת: בשנת 1966, תוך כדי שימוש במכונת אמת, בקסטר במקרה גילה שצמחים פועלים בצורה רגשית בדומה לבני אדם.

בקסטר חיבר את מכונת האמת לעלים של צמח ביתי רגיל על מנת לראות את תגובתו של הצמח להשקיה. באופן תיאורטי, אחרי שהשורשים של הצמח ספגו את המים, המוליכות של תאי הצמח צריכה לגדול והעקומה של מכונת האמת צריכה לעלות. אולם בזמן הניסוי העקומה ירדה למטה. העקומות של הגרף היו דומות לשינויים של מצבי הרוח של בני האדם. היה נדמה למדען שהצמח היה מאושר כאשר ספג מים. בקסטר רצה לראות האם יהיו לצמח תגובות אחרות.

מתוך הניסיון שלו בעבודה עם מכונת האמת, בקסטר ידע כי איום זו הדרך הבטוחה לגרום לתגובה חזקה של משתתף הניסוי. לכן הוא הכניס את העלה של הצמח לתוך קפה חם. לא נרשמה תגובה. אז הוא החליט להגביר את האיום – להבעיר את העלים המחוברים למכונת האמת. אחרי שהחליט על כך, הוא הלך להביא גפרורים, אבל העקומה של מכונת האמת כבר זינקה למעלה. כאשר הוא התקרב לצמח עם הגפרורים, הוא ראה שעל העקומה של מכונת האמת הופיע שיא חדש. הכול הצביע על כך שהצמח הבחין בכוונות של החוקר ונזהר מהן.

אם המדען היסס או היה בספק, אז התגובה של הצמח שנרשמה על ידי המכונה, לא הייתה כזאת חדה. כאשר החוקר העמיד פנים שהוא מתכוון להבעיר את העלים, הצמח לא הגיב באופן מעשי.

יתר על כך, הצמח היה מסוגל להבחין בין כוונות אמיתיות ומזויפות. מאוחר יותר, כאשר בקסטר ועמיתיו, שהאמינו בגילוי שלו, ערכו ניסוי הדגמה והשתמשו במכשירים ובצמחים מגוונים, התוצאות היו זהות. הם העמיקו בניסויים. המדענים קטפו את העלים של הצמח, חתכו אותם לחתיכות ואחרי המעשה הזה חיברו אותם למכונת אמת. התגובה לא השתנתה. כלומר, אפילו חלק מהצמח היה מסוגל לגלות את כוונותיו של האדם.

התייחסותי: על פי חכמת הקבלה, כל הדומם, הצומח והחי הם רצון להנות, שמכריח את האובייקטים להתקיים ולשאוף לקבל תענוג – לשמור על המבנה שלו וחוקי הטבע שלו בדרגת הדומם, לשמור על הקיום ולהתרבות – בצומח ובחי.

אין ספק, שעל מנת להתקיים, כל אובייקט, אפילו האבנים והמתכות, חייבים להרגיש את היחס אליהם מצד הסובבים אותם, כלומר, את הכוונות של הסביבה. הרי, דווקא הכוונה, שהיא הצורה של הרצון לקבל תענוג, שמהווה את חומר הבריאה – היא קובעת את מה שמתרחש.

ידיעות קודמות בנושא:
להעלות יחד איתי את כל חלקי הטבע
הטבע כולו גוף אחד
הצמחים מתקשרים זה עם זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest