דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרבה בעיות – סיבה אחת

הרבה בעיות – סיבה אחת

בזמן האחרון אנחנו רואים בעולם המון בעיות ומשברים בכל מיני רמות ואופנים. במה שהאדם לא יעסוק, הוא רואה ששום דבר לא מצליח לו. הוא לא מסתדר עם שום דבר: לא עם הילדים, לא עם המשפחה, לא עם העבודה, לא עם עצמו, לא עם האקלים. בסופו של דבר אפילו החלק החשוב ביותר, מערכת האספקה, כלומר המערכת הפיננסית, הכלכלה, נהרסת ומי יודע האם האדם יוכל לספק לעצמו את הנחוץ לקיומו.

כל המצבים האלה צריכים להביא אותנו להכרה, שישנה כאן סיבה אחת שמזמינה את כל הבעיות האלה. כפי שאנחנו יודעים מחכמת הקבלה, אין סיבה אחרת חוץ מהכוח העליון, "אין עוד מלבדו". אבל הכוח היחידי הזה כל הזמן מתגלה לנו בצורות שונות, שבעזרתן אנחנו מתקדמים. או שאנחנו מתקדמים בדרך טובה, בהתפעלות, ברצון ובהשתוקקות אל המטרה, או שאנחנו מתקדמים בדרך הייסורים, כשאנחנו לא שואפים אל המטרה, אלא בורחים אליה בלית ברירה מתוך המצב הנוכחי.

לכן, את כל מה שמתגלה בנו ובינינו, כל מה שלא מסתדר בקשר בינינו, בהשגת המטרה, בחיבור, בכל דבר – אנחנו צריכים לחבר יחד לדרישה אחת כללית ועוצמתית לתיקון. ואז, בזמן הלימוד, ובמיוחד בזמן קריאת ספר הזוהר, האור יתגלה ויתקן.

אם אנחנו מכוונים למטרה, עד כמה שאנחנו מסוגלים לזהות אותה בהתאם למדרגה שלנו, אז האור יעשה את שלו. לכן, כל מה שנדמה לנו כלא טוב בחברה שלנו, בהפצה, בכל אחד מאיתנו, בהבנת הדרך, בקשר עם האחרים – אנחנו צריכים להשתדל לבקש לתקן את זה, כמשהו משותף לכולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר אל העולם הרוחני
משבר הוא לידה של דבר חדש
בין הרצוי והמצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest