דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקשר בין התפתחות הרצון למוטיבציה

הקשר בין התפתחות הרצון למוטיבציה

שאלה: ישנם מספר סוגים של מוטיבציה: חיצונית, פנימית, חיובית ושלילית,  יציבה – מרווה את צימאונו, משביע את רעבו וכו' ולא יציבה – הפסקת עישון, שמירה על הדיאטה.

יש מספר מוטיבציות המניעות את האנשים על ידי מעשים, שכנוע עצמי, כבוד, שליטה, התפתחות אישית. אלו תהליכים מתרחשים אצל האדם כאשר יש לו מוטיבציה? מה הוא מרגיש?

תשובה: נוצר אצל האדם כיוון מדויק למה הוא צריך להגיע, לאיזו צורה, לאיזה עתיד, איך הוא מדמיין אותו. המוטיבציה כוללת בתוכה ראייה ברורה של העתיד, כולל פתרון הבעיה, כיצד להשיג את העתיד הזה ולממש אותו.

שאלה: האם ניתן לעקוב אחר הקשר בין התפתחות הרצונות למוטיבציה?

תשובה: ברור שכן, מכיוון שהתפתחות הרצונות, זו התפתחות המוטיבציות. אם בהתחלה היה לאדם רצון רק להשיג אוכל, לאחר מכן נוצר צורך להמשך קיום הדור, בניית בית ומשפחה. ואז נוצר הרצון להתעלות מעל אחרים, מאבק על תנאי קיום נוחים יותר וכו'. כל ההיבטים האלה הם שלבים שעברנו בהיסטוריה.

שאלה: כיום המוטיבציה הפנימית, כלומר המימוש עצמי, משפיע על האדם טוב יותר מאשר מוטיבציה חיצונית. ומוטיבציה חיצונית, כמו כסף וקריירה, משפיעים פחות על האדם. מה הסיבה? 

תשובה: כתוצאה מההתפתחות שלנו, אנחנו נמשכים יותר ויותר לערכים רוחניים ולא חומריים. אנו הולכים ומתרחקים ממצב של דרגת בעלי החיים. 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "כישורי ניהול", 28.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest