דף הבית / עשירייה היא סך כל התכונות בטבע

עשירייה היא סך כל התכונות בטבע

שאלה: כל תקשורת זו אינטראקציה בין אנשים, לכן חייבים להיות לפחות שני צדדים, למשל דובר ומאזין. האם נוכל לומר שככל שיש מספר רב יותר של משתתפים בתקשורת בין אנשים כך גדל הפוטנציאל לתקשורת איכותית?

תשובה: עד גודל מסוים, מכיוון שאיננו יכולים לתפוס יותר מעשרה משתתפים שונים ולעבוד איתם ביעילות.

הערה: לדבריך דווקא עשרה אנשים הם המספר המינימלי והאופטימלי לתקשורת.

תשובה: כן. אבל אם אתה מתקדם יותר ברוחניות, עליך להגדיל ולשלב את הרשמים, את התחושות, את העבודה, לתאר לעצמך את כל המערכת, לצוות אנשים בצוותים של לא יותר מעשרה אנשים כדי לעבוד עם כל עשיריה כיחידה אחת.

הערה: יוצא כך שבעשיריה אני מעמיק את הקשר שלי עם תשעת החברים, יוצר קשר איכותי יותר, אבל אני לא מרחיב את הקבוצה מבחינת מספר אנשים.

תגובתי: אתה לא יכול לנהוג בצורה אחרת, כי אז תאבד את כל המשתתפים. אבל אם תיקח את העשירייה הזו כיחידה אחת ותעבוד איתה, תוכל לאסוף אליך עוד תשע עשיריות.

שאלה: לא ברור מדוע קיים מספר מוגבל של אנשים בעשירייה?

תשובה: כדי שנוכל לתת לכל אחד מהם אפשרות לממש רצון חופשי.

שאלה: אבל יש מיליארדי אנשים בעולם שאף פעם לא אראה אותם, או שאראה אולי פעם אחת בחיים שלי. במה מתבטאת התקשורת? למה זה נעשה כך?

תשובה: על מנת לשבור את כל הטבע האינטגרלי לחלקים מסוימים, שבסכום האינטגרליות שלהם ניתן להציג אותם כטבע אינסופי. כלומר, זה הפתרון לבעיה, למדוד מעגל בעזרת ריבוע, או להשיג אינטגרל בשיטות של צירוף יחידות בודדות. למרות שהטבע הוא אינטגרלי, גלובלי, הוא מכמת את עצמו לא על ידי יחידות, אלא על ידי איכויות. על מנת להפוך צורות בודדות וקטנות לאיכות, יש צורך במספר עצום של צורות כאלה.

שאלה: באופן עקרוני מספיק לי עשרה אנשים. ואם בכל חיי אפגוש רק כמה אלפי אנשים, ואת השאר לא אפגוש אף פעם, אני לא צריך לדאוג מזה? זו לא מטרת הטבע.

תשובה: אתה יכול לקחת רק עשרה  אנשים באופן שרירותי, וביניהם אתה יכול למצוא לחלוטין את כל החוקים והתכונות של הטבע.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 21.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest