דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקשיים שבצמצום ב'

הקשיים שבצמצום ב'

שאלה: למה אנחנו לומדים בשיעור את הפרטים על בניית העולמות כאשר בתור תלמידים אנחנו לא יכולים להבין אותם?

תשובה: זה נקרא "סגולה", מכשיר מיוחד שאני יכול להפעיל. הוא פועל בצורה מיוחדת ומתקן את השכל והרגש שלי, עד כדי כך שאני אבין וארגיש את מה שכתוב באותו הספר.

אני קודם כל מוציא מהספר תיקון, ובזכות התיקון אני כבר מתחיל לגלות את מה שכתוב בספר. אבל בשכל וברגש הנוכחיים שלי אני לא מסוגל להבין ולהרגיש את מה שכתוב שם.

לכן יש שתי גישות בלימוד המקורות של חכמת הקבלה: גישה של רשעים וגישה של צדיקים. כמו שכתוב: "צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם."

הערה: אני אפילו בכוח לא יכול להכריח את עצמי להתרכז בטקסט הזה.

תשובה: איפה שמתחיל צמצום ב', שם מתחילה הבעיה. עד צמצום ב' החומר נקלט בקלות, אבל אחר כך האדם בדרך כלל מתבלבל. ומי שיותר ראוי לחכמת הקבלה, הוא יותר מבולבל.

מי שבאמת עומד להגיע לתיקונים גדולים בנשמה שלו מרגיש שהוא מבולבל לחלוטין ולא מסוגל לקלוט את החומר הזה. זה כמו שאתה רוצה להכניס כדור לתוך משולש, או משולש לתוך ריבוע, והוא לא נכנס, כיוון שהם כלל אינם תואמים אחד לשני.

צמצום א' זה מאוד פשוט. יש כוח עליון, כוח תחתון, ו"מסך" המקשר ביניהם. זאת נוסחה פשוטה ליניארית עם מקדם: x=k*y או הפוך y=k*x, כאשר ה-k זה מסך, y זה האור, ו-x זה הכלי. הכול פשוט וברור.

אבל כאשר אתה מגיע לצמצום ב', אתה לא מבין. וזו בעיה לא שכלית, כי אם היינו לומדים על זה בצורה מכנית, איך שזה מתקיים בכל מיני מערכות גשמיות, היינו בקלות קולטים את זה. אין כאן שום בעיה: יש מערכת אחת שמתקשרת למערכת שנייה, ואנו לומדים את מה שקורה בין שתי המערכות האלה. יש הרבה מערכות דומות בטכניקה, אפילו פי כמה מורכבות יותר.

אבל מפני שיש בכל הלימוד הזה מאור המחזיר למוטב, הוא לא מאפשר לך ללמוד בצורה מופשטת, כי הנשמה שלך פונה עכשיו למאור המחזיר למוטב ולא לקליטת הידע.

לעומת זאת, ישנם אנשים שלומדים את זה בתיאוריה והכול נראה להם ברור. לכן כתוב: "לא החכם לומד". העיקר הוא להתקרב לתיקון.

ולכן, אך ורק אם אתה מפעיל את עצמך בקבוצה ובהפצה, אתה תרגיש שנפתחים לך גם יחס וגם גישה חדשה לצמצום ב' והלאה. אחרת אתה תלמד את זה בצורה שטחית. אתה תדע את מה שכתוב בצורה מצוינת, רק ללא שינוי פנימי.

וכאשר אתה תתקן את עצמך ותשתנה מבפנים, אתה תדע את כל הדברים האלה, מפני שזה יהיה המבנה הפנימי שלך. אתה פשוט תבין שזה כך ולא אחרת, כי הכלים שלך יהיו מחוברים בצורה כזאת על ידי "האור המקיף". וזה נקרא "לימוד תורה".

מתוך השיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 13.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
למה אני לא מבין תע"ס?
"תלמוד עשר הספירות" – יומנו האישי של המקובל
להרגיש את הקצר החשמלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest