דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקריטריון היחידי: היחס לאיחוד

הקריטריון היחידי: היחס לאיחוד

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מהו מבול מים בעבודה": "מה שאין כן למעלה מהדעת, זה השטח שייך להקדושה".

שאלה: כיצד להגיע לשטח הזה?

תשובתי: "אמונה למעלה מהדעת" מסמלת שאני מצטייד בכוח ההשפעה מעל לרצון האגואיסטי שמתעורר בי פעם אחר פעם. זה לא סתם רצון לישון, לאכול, או להשתעשע, זה רצון שמפריע לי להתאחד עם האחרים.

אנחנו מדברים על הקריטריון היחיד: בעד האיחוד או נגדו. כל שאר הרצונות משתייכים לדרגה בהמית. הרצון לקבל האמיתי השייך לדרגת "האדם", נובע רק משבירת הנשמות. כל השאר מתייחס למדרגות היותר נמוכות שבי: דומם, צומח וחי. בהם אני בכלל לא מתעסק. לכן, הקריטריון של הבדיקה שלי הוא היחס לאיחוד. עם זאת, מייעצים לי לבדוק את עצמי בקבוצה, מפני שבעולם הרחב קיים בלבול בלתי נמנע, וגם אין עם מי לעבוד שם.

אם אנחנו מתאספים יחד כדי להתאחד, ואני מגלה שאינני מסוגל לכך, אינני רוצה בזה, שׂונא ודוחה את עצם הרעיון עצמו, סימן שאני מגלה בי את היצר הרע. אני משקיע מאמצים, מנסה להתעלות מעליו, ורואה שאין זה בכוחותיי. אז בלית ברירה כשאני מרגיש עד כמה חשוב וחיוני לי להשׂיג את האיחוד, אני צועק: "הצילו!", ומקבל מלמעלה כוח השפעה שעוזר לי לחשוב על האיחוד, להתחבר לאחרים לפחות במקצת.

הם אינם מרגישים זאת ואינם צריכים להרגיש. מדובר על העבודה הפנימית של האדם שמתחיל להרגיש בהשתוקקות לאיחוד עם הכוח הכללי והוא נקרא "הבורא". כך האדם מתקדם קדימה משלב לשלב. הרצון שלו כל הזמן גדל, בכך שמתנגד לאיחוד יותר ויותר. הוא משקיע את כל הכוחות כשמנסה להסתדר בכוחות עצמו ונוחל כישלון, מתייאש וצועק למעלה, בבקשה לכוח ההשפעה. בכוח ההשפעה הזה שמכוון לליבה של הקבוצה, הוא מגלה את הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לקפוץ מעל הראש
בעומדי ליד שער הדמעות

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    ===== האם גם *אישה* חייבת לעבור את השנאה…בדרכה ל*אהבה*, ל*השפעה* ??? הרי מדובר בחוסר טבעי שלה בצורך לחיבור… אז במה מתבטא ההפך הגמור של חיבור ע"מ לכוון ל*אמצע* !!!???

  2. ואלרי מנהריה

    ===== למה קיים ***פחד*** מהגילוי והגאולה לפעמים ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest