דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם כדאי להאמין לחכמים?

האם כדאי להאמין לחכמים?

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מהו מבול מים בעבודה": "הם מקבלים עליהם את אמונת חכמים…".

נניח שאני מוכן להאמין למילות החכמה, אך מה זה אומר? האם אני מבין את מילות החכמים? מהו המסר שלהם

קודם כל, בחכמת הקבלה איננו עוסקים בגופים. גופים אינם קיימים, אלא ישנן רק נשמות. הגופים שאנחנו רואים לפנינו, אלו הן דמויות של עולם מדומה. אני נמצא בתוך רצון שמגלה את עצמו בכל מיני צורות: דומם, צומח, חי ומדבר. נשמות מתוקנות נקראות "חכמים" והן נמצאות במערכת השבורה של אדם הראשון. הן יכולות לשרת אותי בעזרה, בתמיכה, הן יכולות להדריך, לחנך של הנשמה השבורה שלי.

לכן אנחנו צריכים לקבל את עצותיהם בצורה המתאימה. לדוגמה: ספר הזוהר מספר לנו על עשרה חכמים שהיו בקבוצת רבי שמעון, וכמו כן על אליהו הנביא, משה, אהרון, דוד המלך, שלמה המלך וכולי. אז איננו תופסים אותם כבני אדם שחיו בעולם שלנו, אלא כרצונות מתוקנים, נשמות מתוקנות. הם נמצאים במערכת השבורה שמתחילה לאט לאט להיוולד לחיים. הם בעצמם כבר מתוקנים חלקית או בשלמות, ומשתתפים בתיקון כל המערכת.

"רבי שמעון אמר… רבי אבא אמר…", כך אני קורא בספר הזוהר. עבורי הם אינם בני אדם שמשׂיגים ומספרים על העולם העליון, עבורי השמות האלה הן דרגות ההשׂגה. לפי המילים האלה אני לומד על סולם המדרגות הרוחניות: בדרגה אחת המציאות נראית כך, בדרגה אחרת, באופן אחר. כביכול המקובלים מספרים לי על זה, אך עבורי הם כוחות, כלי תפיסה.

כל חכם מגלם עבורי איזה מושׂג, הבנה רוחנית, עוצמה, כוח, תכונה. לפניי לא נמצאים שמות של אישיות זו או אחרת מההיסטוריה, אלה שמות של תופעות ומדרגות רוחניות. וזה נקרא "אמונת חכמים": אני רוצה להשׂיג גם כן השפעה כזאת, כמו במדרגות שעליהן אני קורא. "אמונה" זו השפעה.

בזמן הלימוד האדם צריך להיכלל בתוך זה, להשתוקק, להבין כיצד זה משפיע עליו. על מה שהספר מייעץ, אני רוצה לחדור למהות הרוחנית של כל מילה. וזה אומר שאני מאמין במילים של החכמים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון מיוחד הנותן חיים
רבי שמעון – אדם בלתי נראה
מקובלים – נשמות המחיות את הדור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest