דף הבית / המשבר ופתרונו / הקפיטליזם מאחל לכם גירושין

הקפיטליזם מאחל לכם גירושין

מחקר של אוניברסיטת מישיגן:

אנחנו נהנים לחשוב שבתנאי השוק החופשי אנחנו חופשיים. אולם ישנה מגמה חדשה שנצפית בחברה – חידוד דמות הצרכן הסטנדרטי כאדם בודד. לשני אנשים שכל אחד מהם עובד לטובת עצמו בלי צפי ליציבות, קשה לבנות את העתיד יחד. הקפיטליזם רוצה שנהיה בודדים.

היום ישנה משמעות כלכלית לשכנוע העם לחיות בבדידות. האנשים הבודדים צורכים 38% יותר מוצרי מזון, 42% יותר חומרי עטיפה, 55% יותר חשמל, 61% יותר גז לאדם, מאשר משפחות של ארבע נפשות. הגירושין הם שוק שהולך וגדל: משפחה אחת מפורקת, המשמעות היא שצריכים לקנות שני בתים, שתי מכוניות, שתי מכונות כביסה, שתי טלוויזיות. ספורים ימיה של המשפחה השלמה כיחידה צרכנית מושלמת.

חיים משותפים עם מישהו, קשרים ארוכי טווח עם אנשים אחרים בחברה, נראים כעת כאפשרות קיצונית עבור כוחות הקפיטליזם. אותם הכוחות רוצים להחליש אותנו עד כדי הפיכתנו לנוודים מפורדים ומנותקים זה מזה, לאנשים שמחפשים אחר קשרים קצרים יותר ויותר עם האחרים, לאנשים שנושאים בתוכם תחושה של חוסר תועלת של עצמם.

התייחסותי: כך רואה הקפיטליזם את החברה – רק כצרכן של המוצרים שלו. בדיוק היחס הזה של האגואיזם כלפי האנושות וכלפי הטבע הביא אותנו למלחמה נגד הטבע ולמשבר. ועכשיו אנחנו יכולים לחוש את כל חוסר התועלת של האגואיזם עבור הקיום שלנו. כדי לצאת מהמשבר, מוכרחים להתחיל לתקן את הטבע האגואיסטי שלנו.

… הרצון לשעבד כל אחד בפרט, ואת העולם בכלל, הוא רצון טבעי של האגואיזם שבתוכנו. אבל לטבע יש תוכנית משלו: להביא את כולנו לאיזון, לשוויון, לאיחוד. אם לא על ידי הבנת הצורך הקיומי, אז על ידי משבר, אבל התוכנית הזו תצא לפועל בכל מקרה. רק חבל על הקורבנות…

ידיעות קודמות בנושא:
פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי
המשבר הוא לא של הקפיטליזם, אלא של האינדיבידואליזם
מוסטובוי – כגשר אל חכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest