דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הקדמה לספר הזוהר – כאיש אחד בלב אחד

הקדמה לספר הזוהר – כאיש אחד בלב אחד

photo_rav_gh70_044.gif

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

כאיש אחד בלב אחד

כדי להכין אותנו להתפתחות רוחנית, הבורא מעורר בנו שני רגשות. הראשון – ריקנות של העולם הזה, והשני – השתוקקות להשׂיג את מקור החיים, ההתעוררות של "הנקודה שבלב". הנקודה שבלב מביאה אותנו, כמו מטען הנע בשׂדה חשמלי, אל המקום שבו אנחנו יכולים להזין ולמלא אותה. המקום הזה הוא הקבוצה.

ניתן לראות שבני האדם שמתעוררת בהם הנקודה שבלב, באופן טבעי נמשכים זה לזה, כי הרי כך זה מתרחש תמיד בחברה האנושית: בני אדם, שהם בעלי רצונות דומים, מתקרבים זה לזה ומתאספים בקבוצות.

קבוצה זהו מקום שבו בני האדם מיישׂמים בצורה מעשׂית קשר עם הזולת, על בסיס עקרונות חדשים של אהבה וחיבור במקום שׂנאה ופירוד. לכן העבודה בקבוצה חיונית ומחויבת כדי להשׂיג את גילוי הבורא. היא מאפשרת לאדם באופן אמיתי להעריך את היחס שלו לזולת, ולא לשקוע באשליות ביחס לרוחניות והקשר האישי שלו עם הבורא. הרי הבורא זו תכונת האהבה וההשפעה, השורָה בקשר המתוקן שבינינו.

לאורך ההיסטוריה האנושית תמיד קמו קבוצות כאלה. בשינוי היחס בין האנשים בקבוצה לחיבור ואהבה הדדית, הם יצרו תנאים להרגשת המציאות האמיתית. הרבה ספרים הם כתבו על העולם שנפתח בפניהם. מהספרים הללו אנחנו יכולים לרכוש את הניסיון הרב שנצבר, ולהבין כיצד להביא את עצמנו בדרך הקצרה והמועילה ביותר לגילוי החיים החדשים.

קבוצה כזו נקראת "קבוצת מקובלים". מטרת האנשים שבה היא להתחבר ביניהם כמו שכתוב בתורה, "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל חברים", "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך" וכדומה. על ידי יחס כזה לאחרים, האדם מגיע להשתוות עם הכוח העליון.

ראה הודעות קודמות בנושא:
הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא (12.08.10)
הקדמה לספר הזוהר. להיות כמו הבורא (11.08.10)
הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא (10.08.10)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest